Monday, May 9, 2011

Tonetea ehitab raskustega uut kaubamärki FatBurner


Pisut enam kui aasta tagasi otsustas Eesti tippaudiitor Hanno Lindpere teha oma elus 180kraadise pöörde. Ta sulges seljataga juhikabineti ukse audiitorfirmast Ernst & Young, mille oli seitsme aastaga Eesti turuliidriks viinud, ning kolis koos perega Hispaaniasse Marbellasse. Nüüd üritab ta maailma viia FatBurneri nimelist spordijooki.

Valdavalt ärimees Margus Reinsalule kuuluva FatBurneri kaubamärgi all müüakse Eestis, Rootsis, Hispaanias ja mujalgi rasvu põletavat ja kaalu langetavat funktsionaalset imejooki, mis mõeldud eelkõige spordiharrastajatele.FatBurner arendati välja ja seda toodetakse Eestis.

“Mõtlesin pikalt, enne kui selle muutuse tegin. Aga et Eesti-sugusest riigist millegagi edu saavutada, tuleb see asi julgelt ette võtta ja oma mugavustsoonist lahkuda,” ütleb Lindpere. Maailmavallutamine on joogiäris tema sõnul palju keerulisem kui audiitorluses. “See on kui põllumajanduslik protsess: külvad, väetad, harvendad ja harid. Mõnikord ikaldub.”

FatBurneri suurimad turud on Hispaania ja Rootsi. Aga kaubamärgiga tahetakse jõuda ka konkurentsitihedale USA turule.

„Uue kaubamärgi globaalsele turule toomine on pikaajaline kallis protsess,“ räägib Lindpere. „Keegi on kunagi öelnud, et asjad võtavad alati kaks korda plaanitust rohkem aega, lähevad kaks korda plaanitust kallimaks ja toovad kaks korda vähem kasumit. FatBurneri puhul võib kahe asendada kolme või neljaga!“

Lihtne näide: Hispaania on rahvaarvult 30 korda suurem turg kui Eesti ja FatBurneri seal juurutamine maksis ka 30 korda rohkem.

Kaubamärgi turundamine on kallis lõbu. Kui varem üritati FatBurnerit seostada vormelimaailmaga (reklaam GP2 sarjas), siis nüüd on rõhuasetus tervislikel eluviisidel.

Aga Lindpere on nördinud, et Eestis pole võimalik taotleda toetust. FatBurneri edendamiseks pole tema sõnul tuge loota ei EASilt, Arengufondilt ega kellelki teiselt. „EAS ei toeta muud kui tehnoloogiaarendust ja IT sektorit. Aga suur osa majandusest on klassikalised asjad, mida inimesed tarbivad iga päev,“ ütleb ta.

Loo kirjutamine rahastati Euroopa Liidu Sotsiaalfondi vahenditest, mis on suunatud innovatsiooniteadlikkuse tõstmiseks.

No comments:

Post a Comment