Varem Programeteri nimelise tööriista arendajatena tuntud tiim eesotsas ettevõtja Mark Kofmaniga käivitab neil päevil hoogsalt uut omapärase nimega startupi 300Milligrams. Tegu Twitteri-laadse infojagamise teenusega, mis on mõeldud väiksematele töötiimidele ja tuuakse turule lähinädalatel.
Kui koos töötab meeskond, mille liikmed on erinevates ajavööndites, erinevate keelte ja kultuuritaustadega, kasutavad kümneid erinevaid tööriistu (alates Facebookist, Google Docs'ist ja Google Calendar'ist lõpetades äritarkvaradega nagu Basecamp, Highrise, Backpack, Dropbox jne) siis võib kõik olla segi nagu puder ja kapsad. Sarnaselt nagu sinu Facebooki seinal jooksevad kõikide sinu sõprade tegemised intergeerib ka 300Milligrams info erinevatest allikatest ühte kohta kokku. Nii füüsiliselt erinevates maailma nurkades töötavatest inimestest koosneval tiimil hea ülevaade, millega keegi tegeleb või kuidas kellelgi midagi edeneb. See tekitab omamoodi ettevõttesisese sotsiaalvõrgu “tööasjade” ajamiseks, mis võimaldab töötada efektiivsemalt ja säästab seega nii aega, kui ka raha.
Kogu info, mis 300Milligrams kokku korjab sorteeritakse ja filtreeritakse ja jagatakse laiali inimestele, kelle jaoks see on oluline. Tiimi liikmed saavad valida, milliseid arenguid või tööprotsesse nad tahavad jälgida ning mis ei ole neile nii tähtis. Näiteks programmeerijaid võib IT projekti puhul huvitada ainult see, kuidas koodikirjutamine edeneb. Samas tuleb tiimi juhil kursis olla arengutega kõigis suundades – mis on kellelgi parasjagu käsil, mis töödega on valmis saadud, milliste probleemidega on kliendid pöördunud ja kas need on lahenduse leidnud, milliseid müügipakkumisi on välja saadetud jne.
300Milligrams (mille nimi tuleb soovituslikust maksimaalsest päevasest kofeiinikogusest) on selgelt ise oma teenuse sihtgrupis – veel augustis ajas ettevõtte juht Mark Kofman asju USAs Silicon Valleys, kaasasutaja Anton Litvinenko figureeris aga Tallinnas ning programeerijad olid hoopis Peterburgis.
Kofman räägib, et paraleelselt teenuse arendamisega on potentsiaalsetelt klientidelt kogutud palju positiivset tagasisidet. Seni on teenusega liidetud üle 200 erimeva “tööriista” ning tiimides laiali jagatud üle 70 000 “töösõnumi”.
Kuidas kavatseb 300Milligrams raha teenida, seda ei oska Kofman veel öelda. Paljuski oleneb see sellest, milline saab olema ettevõtte väärtuspakkumine oma tulevastele klientidele. Paljuski just nendele küsimustele otsis Kofman hiljuti vastuseid USAs Silicon Valleys – parimas “startupide ökosüsteemis”.
Loo kirjutamist rahastati Euroopa Liidu Sotsiaalfondi vahenditest, mis on suunatud innovatsiooniteadlikkuse tõstmiseks.
Kui koos töötab meeskond, mille liikmed on erinevates ajavööndites, erinevate keelte ja kultuuritaustadega, kasutavad kümneid erinevaid tööriistu (alates Facebookist, Google Docs'ist ja Google Calendar'ist lõpetades äritarkvaradega nagu Basecamp, Highrise, Backpack, Dropbox jne) siis võib kõik olla segi nagu puder ja kapsad. Sarnaselt nagu sinu Facebooki seinal jooksevad kõikide sinu sõprade tegemised intergeerib ka 300Milligrams info erinevatest allikatest ühte kohta kokku. Nii füüsiliselt erinevates maailma nurkades töötavatest inimestest koosneval tiimil hea ülevaade, millega keegi tegeleb või kuidas kellelgi midagi edeneb. See tekitab omamoodi ettevõttesisese sotsiaalvõrgu “tööasjade” ajamiseks, mis võimaldab töötada efektiivsemalt ja säästab seega nii aega, kui ka raha.
Kogu info, mis 300Milligrams kokku korjab sorteeritakse ja filtreeritakse ja jagatakse laiali inimestele, kelle jaoks see on oluline. Tiimi liikmed saavad valida, milliseid arenguid või tööprotsesse nad tahavad jälgida ning mis ei ole neile nii tähtis. Näiteks programmeerijaid võib IT projekti puhul huvitada ainult see, kuidas koodikirjutamine edeneb. Samas tuleb tiimi juhil kursis olla arengutega kõigis suundades – mis on kellelgi parasjagu käsil, mis töödega on valmis saadud, milliste probleemidega on kliendid pöördunud ja kas need on lahenduse leidnud, milliseid müügipakkumisi on välja saadetud jne.
300Milligrams (mille nimi tuleb soovituslikust maksimaalsest päevasest kofeiinikogusest) on selgelt ise oma teenuse sihtgrupis – veel augustis ajas ettevõtte juht Mark Kofman asju USAs Silicon Valleys, kaasasutaja Anton Litvinenko figureeris aga Tallinnas ning programeerijad olid hoopis Peterburgis.
Kofman räägib, et paraleelselt teenuse arendamisega on potentsiaalsetelt klientidelt kogutud palju positiivset tagasisidet. Seni on teenusega liidetud üle 200 erimeva “tööriista” ning tiimides laiali jagatud üle 70 000 “töösõnumi”.
Kuidas kavatseb 300Milligrams raha teenida, seda ei oska Kofman veel öelda. Paljuski oleneb see sellest, milline saab olema ettevõtte väärtuspakkumine oma tulevastele klientidele. Paljuski just nendele küsimustele otsis Kofman hiljuti vastuseid USAs Silicon Valleys – parimas “startupide ökosüsteemis”.
Loo kirjutamist rahastati Euroopa Liidu Sotsiaalfondi vahenditest, mis on suunatud innovatsiooniteadlikkuse tõstmiseks.
No comments:
Post a Comment