“Rohelised” eesotsas Riigikogu endise liikme Toomas Trapidoga käivitasid augusti lõpus Tartus Garage48 konkursil portaali Track Your Jeans, mis võimaldab teha informeeritumaid ostuotsuseid.
Track Your Jeans'i idee rajaneb teadmisel, et igal tootel on mingi ökoloogiline jalajälg ehk keskkonna- ja sotsiaalne mõju. See sõltub paljuski sellest, millises riigis ja tehases on toode valminud ja milline on olnud tema tootmis- ja logistikaahel. Kui tarbijad teaksid poes teksapükse valides, kui suur on erinevate toodete mõju, teeksid nad informeeritumaid ja keskkonnasõbralikumaid ostuotsuseid. Sellised “mõjusildid” saaks mistahes toote juurde (lisaks hinnale) panna – just seda aitabki Track Your Jeans teha.
Trapido räägib, et argumendid nagu “eetiline” ja “mahe” on päris paljude ostjate jaoks olulised. Teadlike tarbijate arv on lääneriikides juba keskmiselt viis protsenti ja see number kasvab.
Paljuski sõltub Track Your Jeansi projekti lennukus aga sellest, kuidas see toodete mõjuinfo erinevate tootjate järgi kokku saab. Selleks kavatsetakse kasutada crowdsourcing-põhimõtet. “Meil on hea kontaktide võti rohelistes ringkondades. Kui igaüks võtaks kasvõi ühe tekstiilitehase põhjalikult läbi uurida, saaksime selles osas andmebaasi kokku,” ütleb Trapido.
Track Your Jeans on sotsiaalset laadi ettevõtmine, mille ärimudel on paljuski alles välja kujunemisel. Portaalil on võimalik raha küsida nii tootjatelt, kes selle kaudu loodussõbralike ettevõtetena esile tõusevad, kui ka kaupmeestelt kes on huvitatud oma kaupa loodussõbralikena esitema. Lõpptarbijad ilmselt Track Your Jeansi kasutamise eest maksma ei hakka.
Track Your Jeans'i idee rajaneb teadmisel, et igal tootel on mingi ökoloogiline jalajälg ehk keskkonna- ja sotsiaalne mõju. See sõltub paljuski sellest, millises riigis ja tehases on toode valminud ja milline on olnud tema tootmis- ja logistikaahel. Kui tarbijad teaksid poes teksapükse valides, kui suur on erinevate toodete mõju, teeksid nad informeeritumaid ja keskkonnasõbralikumaid ostuotsuseid. Sellised “mõjusildid” saaks mistahes toote juurde (lisaks hinnale) panna – just seda aitabki Track Your Jeans teha.
Trapido räägib, et argumendid nagu “eetiline” ja “mahe” on päris paljude ostjate jaoks olulised. Teadlike tarbijate arv on lääneriikides juba keskmiselt viis protsenti ja see number kasvab.
Paljuski sõltub Track Your Jeansi projekti lennukus aga sellest, kuidas see toodete mõjuinfo erinevate tootjate järgi kokku saab. Selleks kavatsetakse kasutada crowdsourcing-põhimõtet. “Meil on hea kontaktide võti rohelistes ringkondades. Kui igaüks võtaks kasvõi ühe tekstiilitehase põhjalikult läbi uurida, saaksime selles osas andmebaasi kokku,” ütleb Trapido.
Track Your Jeans on sotsiaalset laadi ettevõtmine, mille ärimudel on paljuski alles välja kujunemisel. Portaalil on võimalik raha küsida nii tootjatelt, kes selle kaudu loodussõbralike ettevõtetena esile tõusevad, kui ka kaupmeestelt kes on huvitatud oma kaupa loodussõbralikena esitema. Lõpptarbijad ilmselt Track Your Jeansi kasutamise eest maksma ei hakka.
No comments:
Post a Comment