Esmapilgul võib Cherry.ee tunduda üsnagi tavaline veebipood, mis, tõsi küll, pakub atraktiivseid tooteid ja teenuseid (õhtusöögid, meelelahutus, spaa jms) üllatavalt soodsalt - isegi kuni 70 protsenti tavahinnast soodsamalt.
Cherry ärimudelisse süüvides on tegu aga väga nutika lahendusega, kuidas teha teineteisele kasulikuks kliendid, tooteid või teenuseid reklaamivad ettevõtted ning veebiväljaanded (näiteks nagu Delfi).
Inimese jaoks on Cherry igati mõistetav ja kasulik – iga päev ilmub saidile üks uus atraktiivne pakkumine. Näiteks õhtusöök restoranis Zebra – 50 protsenti soodsamalt. Või Airsoft-lahing klubis Megazone – samuti miinus 50 protsenti. Või siis hoopis kajakiretk Aegna saarele – 42 protsenti tavahinnast odavamalt. Mõned klikid ja oled juba internetipangas. Seal maksad teenuse eest ja saad virtuaalse voutšeri, millega võid kaupmehe poole pöörduda.
Taustal käib aga kliendi jaoks hoomamatu töö reklaamiandjate ja veebiportaalidega. Firmade jaoks on Cherry riskivaba võimalus teha mõjusat reklaami internetis. Maikuus portaali avanud Cherryl on Facebookis juba üle 10 000 fänni, kes ootavad iga päev pikisilmi uut ahvatlevat pakkumist. Kui Cherry firmale siiski ühtegi klienti ei leia, ei saa ta ka reklaami eest raha.
Küll aga peab Cherry ise reklaami eest maksma Delfile ja teistele väljaannetele. Nende jaoks on Cherry stabiilne reklaamikunde – iga päev uus diil, iga päev vaja uut bännerit.
Cherry Media asutaja Priit Tomp ütleb, et Cherry on USAs tegutseva Groupon.com’i Eesti analoog. Erineb USA saidist aga selle poolest, et kui Groupon’is jõustub diil (soodustus) vaid teatud suurema hulga huviliste korral, siis Cherrys saab soodustuse osaliseks kasvõi üksainus ostja.
Eelmisel aastal sai Tompil suure Siemensi kontserni heaks töötamisest lihtsalt villand ning ta otsustas koos sõpradega ettevõtlusse sukelduda.
„Aasta lõpus olime veel valge leht. Siis pidasime ajurünnakuid. Firma lõime märtsis. 12.mail panime esimese pakkumise välja,“ räägib Tomp.
Cherry eesmärk on tema sõnul pakkuda inimestele motivatsiooni proovida uusi söögikohti ja teenuseid, tulevikus hakatakse pakkuma ka laiatarbetooteid, näiteks parfüüme. Ettevõtetele on Cherryst kasu seeläbi, et viimane toob neile kliendid piltlikult öeldes käe kõrval uksest sisse. See on oluliselt efektiivsem reklaamikanal kui mõni muu.
Vaevalt kaks kuud tegutsenud Cherryl on unikaalseid ostjaid juba ligi 4000. Raha teenitakse iga müügi pealt. Senine edukaim diil oli sooduspakkumine õhtusöögile vene restoranis Klafira. Selle diili tegi ligi 700 klienti.
„Meile on pakutud nii õigusteenuseid, kui ka ehitusmaterjale. Aga rõhume impulsiivostudele. Kui paneksime müüki alusetäie fibo-plokke, mis muidu maksaks 10 000 krooni aga meie müüksime 5000 krooniga, siis sellel diilil poleks Cherry-kvaliteeti,“ räägib Tomp.
Enim kardab värske ettevõtja seda, et Cherryle ilmuvad kiiresti välja mitmed „kloonid“, kes leiavad, et sel moel on võimalik lihtsa vaevaga raha teenida. Midagi sellist juhtus kunagi niiöelda sendioksjonitega, mis üksteise järel põhja kõrbesid.
Cherry ärimudelisse süüvides on tegu aga väga nutika lahendusega, kuidas teha teineteisele kasulikuks kliendid, tooteid või teenuseid reklaamivad ettevõtted ning veebiväljaanded (näiteks nagu Delfi).
Inimese jaoks on Cherry igati mõistetav ja kasulik – iga päev ilmub saidile üks uus atraktiivne pakkumine. Näiteks õhtusöök restoranis Zebra – 50 protsenti soodsamalt. Või Airsoft-lahing klubis Megazone – samuti miinus 50 protsenti. Või siis hoopis kajakiretk Aegna saarele – 42 protsenti tavahinnast odavamalt. Mõned klikid ja oled juba internetipangas. Seal maksad teenuse eest ja saad virtuaalse voutšeri, millega võid kaupmehe poole pöörduda.
Taustal käib aga kliendi jaoks hoomamatu töö reklaamiandjate ja veebiportaalidega. Firmade jaoks on Cherry riskivaba võimalus teha mõjusat reklaami internetis. Maikuus portaali avanud Cherryl on Facebookis juba üle 10 000 fänni, kes ootavad iga päev pikisilmi uut ahvatlevat pakkumist. Kui Cherry firmale siiski ühtegi klienti ei leia, ei saa ta ka reklaami eest raha.
Küll aga peab Cherry ise reklaami eest maksma Delfile ja teistele väljaannetele. Nende jaoks on Cherry stabiilne reklaamikunde – iga päev uus diil, iga päev vaja uut bännerit.
Cherry Media asutaja Priit Tomp ütleb, et Cherry on USAs tegutseva Groupon.com’i Eesti analoog. Erineb USA saidist aga selle poolest, et kui Groupon’is jõustub diil (soodustus) vaid teatud suurema hulga huviliste korral, siis Cherrys saab soodustuse osaliseks kasvõi üksainus ostja.
Eelmisel aastal sai Tompil suure Siemensi kontserni heaks töötamisest lihtsalt villand ning ta otsustas koos sõpradega ettevõtlusse sukelduda.
„Aasta lõpus olime veel valge leht. Siis pidasime ajurünnakuid. Firma lõime märtsis. 12.mail panime esimese pakkumise välja,“ räägib Tomp.
Cherry eesmärk on tema sõnul pakkuda inimestele motivatsiooni proovida uusi söögikohti ja teenuseid, tulevikus hakatakse pakkuma ka laiatarbetooteid, näiteks parfüüme. Ettevõtetele on Cherryst kasu seeläbi, et viimane toob neile kliendid piltlikult öeldes käe kõrval uksest sisse. See on oluliselt efektiivsem reklaamikanal kui mõni muu.
Vaevalt kaks kuud tegutsenud Cherryl on unikaalseid ostjaid juba ligi 4000. Raha teenitakse iga müügi pealt. Senine edukaim diil oli sooduspakkumine õhtusöögile vene restoranis Klafira. Selle diili tegi ligi 700 klienti.
„Meile on pakutud nii õigusteenuseid, kui ka ehitusmaterjale. Aga rõhume impulsiivostudele. Kui paneksime müüki alusetäie fibo-plokke, mis muidu maksaks 10 000 krooni aga meie müüksime 5000 krooniga, siis sellel diilil poleks Cherry-kvaliteeti,“ räägib Tomp.
Enim kardab värske ettevõtja seda, et Cherryle ilmuvad kiiresti välja mitmed „kloonid“, kes leiavad, et sel moel on võimalik lihtsa vaevaga raha teenida. Midagi sellist juhtus kunagi niiöelda sendioksjonitega, mis üksteise järel põhja kõrbesid.
No comments:
Post a Comment