Monday, November 14, 2011

Atmosfäär kui edu võti sushi restoranide ketis Sticks’N’Sushi.

Sushi restoranide ketti Sticks’N’Sushi’t külastati 10. – 13.oktoobril 2011 toimunud õppereisil Taani. Reis korraldati EASi innovatsiooni divisjoni poolt innovatsiooni võimekuse tõstmise programmi „Innovatsioonireaktor “ raames. Reisi teemaks oli väärtusahela innovatsioon s.o kuidas luua tootele/teenusele lisandväärtust läbi brändi ja disaini.

Reisi kokkuvõtet saab lugeda SIIT.

Restoranikett Sticks´N´Sushi, alustas tööd 90-ndate keskel. Tänaseks on neil Taanis juba mitukümmend restorani, neist 10 Kopenhaagenis. Töötajaid 470.

Peamine rõhuasetus ettevõttes on atmosfääri loomisel. Toit ja selle kvaliteet on tagatud kõrgtasemel ja selles ei kahelda. Nende eesmärk on luua klientidele mõnus õhkkond parima toidu nautimiseks ja tekitada kliendis soov korduvalt tagasi tulla. Kõik restoranid on sisustatud erinevalt ja vastavalt antud koha üldisele atmosfäärile. Eesti grupp külastas restorani vaikses äärelinnas, kus varem oli asunud vanade raamatute pood. Restorani sisedisainis oli väga maitsekalt ära kasutatud koha ajalugu, kus läbiv teema oli raamat. Disain oli pisidetailideni läbi mõeldud alates peauksest ja lõpetades wc-ga.

Sticks’N’Sushi pöörab erilist tähelepanu oma „take-away“ toidu pakendamisele. Kaasapakkimise karbid on nende enda disainitud ja valmistatud keskkonnasõbralikest materjalidest. Lisaks pilkupüüdvale väljanägemisele tänaval on toit pakitud kui kingitus kõige kallimale. Näiteks lisab pakendite puhul eksklusiivsust veel asjaolu, et teatud pakendeid toodetigi väga piiratud koguses, andmaks juurde eksklusiivsuse hõngu.

Põhitoote sushi kõrval toodetakse ka muid oma tooteid nagu T-särgid, riided, õlu, mis müügil ainult nende restoranides. Ettevõtte omatoodetud õlu on väga hinnatud spetsialistide seas. Neile on tehtud korduvalt pakkumisi hakata laiemalt õlletootmise ja müügiga tegelema, kuid sellest on loobutud säilitamaks õlle eksklusiivsust ning jäädes oma põhitegevuse juurde.

Väga kõrgelt väärtustab ettevõte inimest. Töötajate valik on väga pikk ja põhjalik protsess. Intensiivne sisseelamisprogramm kestab 3 kuud, mille jooksul investeeritakse töötajasse palju aega. Õppeprotsessi üks osa on ka ettevõtte põhiväärtuste koolitus. Vaatamata suurele panustamisele inimesesse, ollakse valmis temaga koostöö lõpetama peale õppeprotsessi, kui ta ei ole arenenud soovitud tasemele. Need, kes on jäänud, töötavad ettevõttes pikalt. Vesteldes inimestega, õhkus nendest rahulolu ja õnnelikkust.

Ettevõtte arendusprotsessi on kaasatud kõik töötajad. Arvamusi ja ettepanekuid küsitakse ka eesliini inimestelt. Hea näide oli juhtum, kus tänane ettevõtte sotsiaalmeedia juht on endine restorani letitöötaja. Noor mees, kel olid head mõtted Facebooki kasutamise osas, esitles neid juhtkonnale ja sai oma võimaluse.
Tabavalt ütles ka ettevõtte juht Kim Rahbek: „It has to be professional fun“!

Eesti ettevõtjate grupp kasutas võimalust einestada nende restoranis, testimaks kiidetud teenindust ja maitsvat toitu. Tõdemus oli, et nii head sushit ja yakatori grilli Tallinnas kahjuks ei saa.

Õppetund eestlastele: toode ja selle kvaliteet peavad igal juhul olema ainult parimad. Konkurentidega ei laskuta hinnavõitlusse. Neile soovitakse head. Aga parima toidu pakkumise kõrval on olulisel kohal emotsioone liigutavad lisandväärtused nagu atmosfäär, meeleolu, puhtus, ilu, meeldiv suhtumine ja teenindus.

EASi Innovatsiooni divisjon korraldab õppeprogrammi „Innovatsioonireaktor 2012“ raames õppereise ja eelseminare ka 2012. aastal.

Rohkem infot selle kohta leiab EASi kodulehelt: www.eas.ee/innovatsioonireaktor

Õppereise ja eelseminare rahastatakse Euroopa Liidu Sotsiaalfondist.

Loo autor ja reisi organiseerija,
Anu Puusaag

No comments:

Post a Comment