Startupperid Argo Leetmaa ja Mihkel Tikk üritavad Suurbritannia turul käima lükata asukohapõhise suunatud reklaamiga tegeleva teenuse PartyShouts.com.
Leetmaa räägib, et eesmärk on kasutada aina laiemalt levivaid nutitelefone – Suurbritannias on popimad iPhone, Android ja BlackBerry - et suunata inimestele õigel ajal õiges kohas neile olulisi reklaame. Ja kaupmeeste poolelt – aidata neil leida üles just õige sihtgrupp on toodetele või teenustele ning suunata kundedele ahvatlevaid pakkumisi nende geograafilise asukoha järgi.
Kohalike pubide ja ööklubidega tegi PartyShouts pilootteste juba mõnda aega tagasi. Kui pubis oli happy hour, siis selle asemel, et tänaval sellekohaseid flaiereid jagada, saadeti reklaam inimestele nutitelefonidesse. Pakkumised jõudsid nendeni, kes olid reklaamide saamise oma telefonides aktiveerinud.
Aga see pole mitte lihtsalt pakkumiste laiali saatmine, selgitab Leetmaa. Ta räägib: “Samaaegselt kogume ju tagasisidena andmeid, analüüsime neid ja saame öelda reklaamipakkujale, kui efektiivne kampaania oli, kui paljudele pakkumistele reageeriti ja mida saaks järgmine kord veel paremini teha, et sõnum kohale jõuaks. Saame kliendile öelda, millal on ja millal pole mõtet pakkumisi laiali saata.”
Sedalaadi reklaamplatformi on Tikk ja Leetmaa testinud ka turismialal, merenduse vallas. Plaan on teha midagi seoses Tallinna külastavate jahilaevaturistidega. Erinevalt paljudest konkurentidest ei tegele PartyShouts Leetmaa kinnitusel spämmimisega, sest reklaamid hakkavad telefoni potsatama alles pärast “party on” nupu vajutamist. Ühtlasi on teenusepakkujale ja reklaamiklientidele reaalajas ilusti näha, millistes piirkondades ja kui paljudel inimestel on parajasti “party on”.
Idee sedalaadi teenuse loomiseks sündis eestlastel eelmisel aastal. Algselt rihiti mobiilirakendust, mis aitaks inimestel endale peokaaslasi leida. Difference Engine'i mentorite abiga jõuti aga tõdemuseni, et sellisel ideel pole piisavalt ärilist jumet.
Tikk ja Leetmaa otsivad hetkel PartyShoutsile investeeringut, nad soovivad rajada Tallinnasse korraliku arendusüksuse ning Inglismaale Newcastle'isse müügitiimi.
No comments:
Post a Comment