Indrek Raig, Yrjö ja Rait Ojasaar ning tehnoloogiafirma Artec Group lõid kahasse uue startupi Vecly, mis tahab kasu lõigata üleilmsest digirevolutsioonist.
Pikalt erinevate terminalide turul tegutsenud Artec valmistab koos oma Hiina partneritega digibokse, mida Eestiski näiteks Euronicsi elektroonikapoodides müüakse. Arteci tütarfirma Vecly keskendub nüüd aga digiboksidele „elu“ andmisele ehk nendele mõeldud tarkvara arendamisele, tehed koostööd suurettevõtetega nagu Renesas-NEC, Trident-NXP ja Adecq. Läbirääkimised käivad ka Eesti ringhäälingute saatekeskusega Levira.
Vecly äri üks kaalutlus on see, et Hiinas, kus toodetakse digiboksid, osatakse küll terminale odavalt toota, kuid seal valmistatud tarkvara jätab soovida. Siin tulebki mängu Vecly.
Yrjö Ojasaar räägib, et lähema 3-5 aasta jooksul toimub analoogilt digilevile üleminek väga paljudes maailma riikides. Tarbijad hakkavad nägema kvaliteetsemat telepilti ja suuremat arvu telekanaleid.
Digiboks on samas muutumas iseseisvaks väikeseks arvutiks, sest ta võimaldab palju muudki kui lihtsalt telepildi näitamist. Miks mitte selle kaudu näiteks mängida mänge, ilma et oleks vajadus soetada eraldi mõni tuntud mängukonsool, näiteks X-Box või Wii.
Samamoodi võiks digiboksi pealt mängida ja jagada filme, pilte või muusikat, videoid laenutada ja isegi Facebooki, Twitterit, Skype’i ja teisi suhtlemisvahendeid kasutada. Teleri vahendusel!
„Digiboks võiks olla nagu meie elu multimeediakeskus!“ leiab Ojasaar.
Teisest küljest pakub digiboksile lisafunktsioonide andmine ka uusi võimalusi reklaamiturul. Ojasaare sõnul on kõikjal maailmas näha telereklaami kokkukuivamist, samas kasvab internetireklaam.
Digiboksis saaks tema arvates näidata näiteks virtuaalseid reklaamkanaleid. „Mõne aiandus- ja ehituspoe reklaamkanalit kasvõi, kus õpetatakse kodu koristama või tapeeti seina panema.
Kliente selline asi huvitab, nad saavad rahulikult vaadata ja vajadusel tagasi kerida. Nad saavad kasulikku infot, erinevalt näiteks praegu teles filmide vahel näidatavatest reklaamidest, mida reeglina ignoreeritakse,“ räägib Ojasaar.
Vecly lähiaastate eesmärk on lihtne: olla oma tarkvaraga kohal kõikides riikides, kus analoogilt digilevile üle minnakse ja hoolitseda selle eest, et võimalikult paljudes müüdud digiboksides sisalduks Vecly tarkvara. Seejuures peetakse oluliseks ka kasutajate tagasisidet – milliseid funktsioone nad oma digiboksilt ootavad – ja innovaatilisust.
Pikalt erinevate terminalide turul tegutsenud Artec valmistab koos oma Hiina partneritega digibokse, mida Eestiski näiteks Euronicsi elektroonikapoodides müüakse. Arteci tütarfirma Vecly keskendub nüüd aga digiboksidele „elu“ andmisele ehk nendele mõeldud tarkvara arendamisele, tehed koostööd suurettevõtetega nagu Renesas-NEC, Trident-NXP ja Adecq. Läbirääkimised käivad ka Eesti ringhäälingute saatekeskusega Levira.
Vecly äri üks kaalutlus on see, et Hiinas, kus toodetakse digiboksid, osatakse küll terminale odavalt toota, kuid seal valmistatud tarkvara jätab soovida. Siin tulebki mängu Vecly.
Yrjö Ojasaar räägib, et lähema 3-5 aasta jooksul toimub analoogilt digilevile üleminek väga paljudes maailma riikides. Tarbijad hakkavad nägema kvaliteetsemat telepilti ja suuremat arvu telekanaleid.
Digiboks on samas muutumas iseseisvaks väikeseks arvutiks, sest ta võimaldab palju muudki kui lihtsalt telepildi näitamist. Miks mitte selle kaudu näiteks mängida mänge, ilma et oleks vajadus soetada eraldi mõni tuntud mängukonsool, näiteks X-Box või Wii.
Samamoodi võiks digiboksi pealt mängida ja jagada filme, pilte või muusikat, videoid laenutada ja isegi Facebooki, Twitterit, Skype’i ja teisi suhtlemisvahendeid kasutada. Teleri vahendusel!
„Digiboks võiks olla nagu meie elu multimeediakeskus!“ leiab Ojasaar.
Teisest küljest pakub digiboksile lisafunktsioonide andmine ka uusi võimalusi reklaamiturul. Ojasaare sõnul on kõikjal maailmas näha telereklaami kokkukuivamist, samas kasvab internetireklaam.
Digiboksis saaks tema arvates näidata näiteks virtuaalseid reklaamkanaleid. „Mõne aiandus- ja ehituspoe reklaamkanalit kasvõi, kus õpetatakse kodu koristama või tapeeti seina panema.
Kliente selline asi huvitab, nad saavad rahulikult vaadata ja vajadusel tagasi kerida. Nad saavad kasulikku infot, erinevalt näiteks praegu teles filmide vahel näidatavatest reklaamidest, mida reeglina ignoreeritakse,“ räägib Ojasaar.
Vecly lähiaastate eesmärk on lihtne: olla oma tarkvaraga kohal kõikides riikides, kus analoogilt digilevile üle minnakse ja hoolitseda selle eest, et võimalikult paljudes müüdud digiboksides sisalduks Vecly tarkvara. Seejuures peetakse oluliseks ka kasutajate tagasisidet – milliseid funktsioone nad oma digiboksilt ootavad – ja innovaatilisust.
No comments:
Post a Comment