Kuidas reageeriksite, kui teie jalge ette vurab põlvekõrgune robot, pakub lahkelt kommi ja jutustab innukalt? Varsti saate teada, sest Tartu firma BIT Systems kavatseb just robotmehikese panna reklaami tegema kirjutab Kristiina Kruuse Tartu Postimehes.
«Robot on hea tähelepanuvõitja, sest igaühes tekitavad robotid, alates humanoidist ja lõpetades tähesõjaga, mingeid emotsioone,» ütles BIT Systemsi juht Raimond Luht. «Kus on emotsioon, on ka võimalus,» lisas Luht, kes loodab hakata robotit reklaamikanalina pakkuma.
Roboti ehitab firmale Tartu Ülikooli tehnoloogiainstituut. Umbes põlvekõrgune või pisemgi robot suudab professor Alvo Aabloo selgitusel ruumist inimese üles otsida, tema tähelepanu võita ja talle infot edastada.
«Robot võib näiteks häält teha, ennast liigutada, tulukesi vilgutada, kommi või flaierit pakkuda ja inimesega rääkida,» tutvustas Aabloo praegu veel kavandite peal elavat robotit.
Kasutada saaks robotit kõikvõimalikes rahvarohketes kohtades alates messidest ning lõpetades kaubanduskeskustega. Seda, et robot muutub tüütult pealetükkivaks reklaamimeheks ja inimesed peavad tema eest jooksuga põgenema, ei maksa Aabloo kinnitusel karta.
«Püksisäärest ta kinni ei võta. Robot saab ikka aru, kas inimene on tema ette seisma jäänud ja võiks olla huvitatud sellest, mida tal rääkida on,» selgitas Aabloo.
Millise välimuse robootikud uuele reklaamrobotile annavad, on Aabloo selgitusel veel vara öelda. «Teeme ta kõigepealt sisuliselt valmis ja siis mõtleme, mis kuue me talle ümber paneme,» ütles ta.
Firmale BIT Systems reklaamrobotit ehitav meeskond eesotsas Helina Kitsinguga loodab mehikese kokku panna uue aasta alguseks ja asuda siis seda katsetama. Lõplikult valmib robot tuleva aasta kevadel. Roboti prototüübi ehitamine läheb maksma 100 000 krooni ning selle loomiseks andis raha Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus.
Allikas: Tartu Postimees, 9.11.2010, Kristiina Kruuse
«Robot on hea tähelepanuvõitja, sest igaühes tekitavad robotid, alates humanoidist ja lõpetades tähesõjaga, mingeid emotsioone,» ütles BIT Systemsi juht Raimond Luht. «Kus on emotsioon, on ka võimalus,» lisas Luht, kes loodab hakata robotit reklaamikanalina pakkuma.
Roboti ehitab firmale Tartu Ülikooli tehnoloogiainstituut. Umbes põlvekõrgune või pisemgi robot suudab professor Alvo Aabloo selgitusel ruumist inimese üles otsida, tema tähelepanu võita ja talle infot edastada.
«Robot võib näiteks häält teha, ennast liigutada, tulukesi vilgutada, kommi või flaierit pakkuda ja inimesega rääkida,» tutvustas Aabloo praegu veel kavandite peal elavat robotit.
Kasutada saaks robotit kõikvõimalikes rahvarohketes kohtades alates messidest ning lõpetades kaubanduskeskustega. Seda, et robot muutub tüütult pealetükkivaks reklaamimeheks ja inimesed peavad tema eest jooksuga põgenema, ei maksa Aabloo kinnitusel karta.
«Püksisäärest ta kinni ei võta. Robot saab ikka aru, kas inimene on tema ette seisma jäänud ja võiks olla huvitatud sellest, mida tal rääkida on,» selgitas Aabloo.
Millise välimuse robootikud uuele reklaamrobotile annavad, on Aabloo selgitusel veel vara öelda. «Teeme ta kõigepealt sisuliselt valmis ja siis mõtleme, mis kuue me talle ümber paneme,» ütles ta.
Firmale BIT Systems reklaamrobotit ehitav meeskond eesotsas Helina Kitsinguga loodab mehikese kokku panna uue aasta alguseks ja asuda siis seda katsetama. Lõplikult valmib robot tuleva aasta kevadel. Roboti prototüübi ehitamine läheb maksma 100 000 krooni ning selle loomiseks andis raha Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus.
Allikas: Tartu Postimees, 9.11.2010, Kristiina Kruuse
No comments:
Post a Comment