Helsingi Garage48 startup-projektide konkursil pälvis peavõidu LapLab – harrastajatest võidusõitjatele ja ringrajasõitjatele mõeldud veebirakendus, mis võimaldab saavutada parimad ringiajad ja auto seadistused. Tegu on küll kitsa niši teenusega - maailmas võiks olla selle kasutajaid umbes viis miljonit - aga kevadel tuuakse LapLab siiski turule!
LapLabi algse idee autor, võidusõidu ja ringrajasõiduga tihedalt kokku puutunud, kuid konkreetse projekti juurest taandunud Sven Tiirusson, hindab LapLabi väljavaateid väga heaks.
Ringrajamaailmas on tähtis ringiaeg. Et kiiresti sõita tuleb kiireid ja stabiilseid ringiaegu näidata. Selleks on mitmeid võimalusi. Näiteks olla andekas sõitja ja omada kiiret autot. Või auto kiiremaks ehitada, mis on kalleim viis. Odavaim on aga lihtsalt sõita ja harjutada.
Amatöörid, kes nädalavahetustel oma hobiautodega ringrajal käivad, salvestavad mobiiltelefoniga GPS info ringiaegade kohta. Paraku pole mugavat ja terviklikku kohta, kuhu ringide ajalugu salvestada. Logifailid olid sõitjatel kusagil arvuti kaustas ja sealt avanesid need mõne eriprogrammiga.
„Minu idee oligi teha võimalikuks erinevate logifailide võrdlemine ja sinna muu info salvestamine: millised olid parasjagu auto seaded - rehvirõhk, vedrustus jne – milline oli ilm ja kuidas sai iseloomustada rada,“ ütleb Tiirusson.
Professionaalsed võidusõiduautod annavad tema sõnul ise rohkem mitmesugust infot välja on varustatud ka GPS seadmetega), näiteks pedaaliandurite või mootori karakteri kohta. Aga isegi Vormel Renault klassis kurdavad sõitjad, et puuduvad head võimalused vaadata, milliste auto seadete ja sõiduajaga sai kunagi mingi konkreetne ringrada läbitud.
LapLabi tiimi liige Daniil Harik lisab, et kui Garage48 üritusel tehti 48 tunniga valmis lihtne prototüüp, siis edaspidi on tegeletud küsimusega milliseid andmeid programm küsiks ja millises järjekorras. Selles töös aitavad teiste hulgas proffesionaalsed sõitjad, olemas on kontaktid Eesti autospordiliidus ja Lääne-Euroopas. Palju olevat LapLabi aidanud mootorispordi entusiastidele mõeldud tarkvara RaceChrono looja, kes pole Hariku arvates otsene konkurent.
LapLabiga lubatakse turule tulla tänavu aprillis või mais. Müük on suunatud amatöörsõitjatele, alguses Eestis, hiljem Saksamaal ja mujal, ning pärast 30päevast testkasutust hakatakse kasutajatelt raha küsima. Edevamatel kundedel avaneb võimalus jagada oma sõiduandmeid sõpradega Facebooki vahendusel.
„Kui LapLabil oleks aasta lõpuks 250 aktiivsemat kasutajat, oleksime täiesti rahul,“ ütleb Harik.
Loo kirjutamine rahastati Euroopa Liidu Sotsiaalfondi vahenditest, mis on suunatud innovatsiooniteadlikkuse tõstmiseks
LapLabi algse idee autor, võidusõidu ja ringrajasõiduga tihedalt kokku puutunud, kuid konkreetse projekti juurest taandunud Sven Tiirusson, hindab LapLabi väljavaateid väga heaks.
Ringrajamaailmas on tähtis ringiaeg. Et kiiresti sõita tuleb kiireid ja stabiilseid ringiaegu näidata. Selleks on mitmeid võimalusi. Näiteks olla andekas sõitja ja omada kiiret autot. Või auto kiiremaks ehitada, mis on kalleim viis. Odavaim on aga lihtsalt sõita ja harjutada.
Amatöörid, kes nädalavahetustel oma hobiautodega ringrajal käivad, salvestavad mobiiltelefoniga GPS info ringiaegade kohta. Paraku pole mugavat ja terviklikku kohta, kuhu ringide ajalugu salvestada. Logifailid olid sõitjatel kusagil arvuti kaustas ja sealt avanesid need mõne eriprogrammiga.
„Minu idee oligi teha võimalikuks erinevate logifailide võrdlemine ja sinna muu info salvestamine: millised olid parasjagu auto seaded - rehvirõhk, vedrustus jne – milline oli ilm ja kuidas sai iseloomustada rada,“ ütleb Tiirusson.
Professionaalsed võidusõiduautod annavad tema sõnul ise rohkem mitmesugust infot välja on varustatud ka GPS seadmetega), näiteks pedaaliandurite või mootori karakteri kohta. Aga isegi Vormel Renault klassis kurdavad sõitjad, et puuduvad head võimalused vaadata, milliste auto seadete ja sõiduajaga sai kunagi mingi konkreetne ringrada läbitud.
LapLabi tiimi liige Daniil Harik lisab, et kui Garage48 üritusel tehti 48 tunniga valmis lihtne prototüüp, siis edaspidi on tegeletud küsimusega milliseid andmeid programm küsiks ja millises järjekorras. Selles töös aitavad teiste hulgas proffesionaalsed sõitjad, olemas on kontaktid Eesti autospordiliidus ja Lääne-Euroopas. Palju olevat LapLabi aidanud mootorispordi entusiastidele mõeldud tarkvara RaceChrono looja, kes pole Hariku arvates otsene konkurent.
LapLabiga lubatakse turule tulla tänavu aprillis või mais. Müük on suunatud amatöörsõitjatele, alguses Eestis, hiljem Saksamaal ja mujal, ning pärast 30päevast testkasutust hakatakse kasutajatelt raha küsima. Edevamatel kundedel avaneb võimalus jagada oma sõiduandmeid sõpradega Facebooki vahendusel.
„Kui LapLabil oleks aasta lõpuks 250 aktiivsemat kasutajat, oleksime täiesti rahul,“ ütleb Harik.
Loo kirjutamine rahastati Euroopa Liidu Sotsiaalfondi vahenditest, mis on suunatud innovatsiooniteadlikkuse tõstmiseks
No comments:
Post a Comment