Wednesday, March 23, 2011

mKool on lahendus eKooli probleemidele?!

Veebruari viimasel nädalavahetusel juhtus Garage48 üritusel midagi tähelepanuväärset: viis IT-tegelast võtsid ette aastaid laialdaselt ja konkurentsi mõistes suveräänselt kasutusel olnud eKooli õppeinfosüsteemi, kaardistasid selle rängad puudujäägid ning pakkusid välja uue, oluliselt atraktiivsema lahenduse – mKooli. Kinnas on õhku visatud ja jääb vaid oodata, kuidas reageerivad sellisele „torkele“ eKooli omanikud Üllar Jaaksooga eesotsas.

Veebipõhise mKooli rakenduse prototüüp sündis 48 tunniga kooliõpilase Markus Villigu ideest tema enda, Indrek Vainu, Henrik Peinari, Rene Reose ja Rene Rebase koostöös ning mitmete IT-spetside kaasabil. mKooli tiim jõudis järeldusele, et eKooli keskkond (www.ekool.eu) , mida kasutavad aktiivselt õpilased, õpetajad ja lapsevanemad ning mis on Eestis kasutatavuselt kolmas (metrix.station.ee andmetel üle 240 000 külastuse nädalas) ei kannata mitmes mõttes kriitikat. eKoolil on probleeme töökindluse ja kiirusega, õpilased ei saa andmeid sisestada, sotsiaalse suhtluse tööriistad on algelised ja keegi neid ei kasuta jne.

Esialgu ennekõike õpilase huvidest lähtuvalt valminud mKool on aga tiimi liikme Indrek Vainu sõnul täiesti teine tase: ta mitte ainult ei näita eKooli infot mobiiltelefonis, vaid töötab paralleelselt nii mobiilis, kui ka arvutis, on seotud Facebookiga ning võimaldab õpilastel kasutada ühiseid tööriistu nagu näiteks Google Calendar, kus kuvada tunniplaani. Hiljem on kavas lisaks õpilase vaatele välja arendada ka õpetaja ja lapsevanema vaade.

mKooli praeguses demoversioonis (www.mkool.ee) on võimalik vaadata hindeid ja kodutöid, samuti puudumisi (eraldi värviga tähistatud „põhjusega“, „põhjuseta“ jne) ning Google’i kalendri kaudu tunniplaani.

mKooli idee autor on gümnasist Markus Villig. Sügisel vahetas ta kooli – tuli põhikoolist Inglise Kolledžist üle gümnaasiumisse Reaalkooli. Kui vanal koolil oli oma eraldi e-õppekeskkond, siis uus kool kasutab eKooli. „Inglise Kolledži süsteem oli kasulike funktsioonidega, kasutajasõbralik ja kiire. Olin kuulnud, et eKool on halb lahendus, kuid nüüd tuli mul hakata seda reaalselt kasutama. Sellest areneski mõte luua uus süsteem või alustuseks näiteks eKooli mobiilne versioon,“ räägib Villig. eKooli probleemidena nimetab Villig vähest organiseeritust ja seda, et see ei tööta mobiilis kuigi hästi.

eKooli süsteemiga on paljud õpilased, õpetajad ja lapsevanemad harjunud, vaatamata küsitavustele selle kasutusmugavuses, ülesehituses ja teenustes. Koolid on samas kurtnud, et eKool on suhteliselt kallis (tänavu peaks hind veelgi tõusma) ning sellele pole alternatiivi. Samuti on eKooli andmeid, mida koolid ise sisestavad, võimalik koolidel mingite täiendavate rakenduste tarvis saada vaid tasu eest.

Kas eKooli operaator Koolitööde AS ostab mKooli ära või avaneb võimalus mingil kujul koostööks, pole päris selge. Koolitööde ASi juht Üllar Jaaksoo teemat avalikult ei kommenteeri.
„Minu eesmärk pole pakkuda koolihaldustarkvara vaid parimat võimalikku andmete kuvamist ja kasutajamugavust,“ ütleb Vainu. „Kui mKooli loojatel oleks koolide infosüsteemide andmeliidestused, pandaks mKool kohe lõppkasutajale tasuta kasutamiseks veebi.“

Loo kirjutamine rahastati Euroopa Liidu Sotsiaalfondi vahenditest, mis on suunatud innovatsiooniteadlikkuse tõstmiseks.

No comments:

Post a Comment