Thursday, December 9, 2010

Eesti võiks end reklaamida tasuta wifiga lennujaamades

Eesti Ekspressist loeme Askur Alase intervjuud Deutsche Welle ingliskeelse toimetuse teadus- ja tehnikatoimetaja Cyrus Farivariga, milles intervjueeritav pakub välja idee, et Eesti võiks end reklaamida, pakkudes tasuta wifit Euroopa sõlmpunktides, lennu- ja rongijaamades ning linnaväljakutel, kus muidu on traadita interneti hind häbematult kõrge. Farivar tunneb internetikasutuse erinevusi globaalselt ja on kirjutanud sel teemal raamatu.

Kuidas see idee tekkis? Esimene eestlane, keda ma kohtasin, oli Veljo Haamer, wifi-evangelist ja WiFi.ee asutaja. Enne, kui ma 2005. aastal esmakordselt Eestisse tulin, vastas ta lahkelt minu küsimustele ja kutsus mu külla. Sellel ja neljal järgneval reisil olen ma kogu aeg imestanud, kuidas tal õnnestub tasuta WiFit üle kogu Eesti levitada, alates Tallinna kohvikutest ja lõpetades Hiiumaa praami ja Riia bussiga.

Minu idee oli lihtsalt tema töö loomulik edasiarendus. Tulin selle mõtte peale, kui kirjutasin artiklit „Diplomaatiasse" - nad küsisid minult, kuidas Eesti võiks end reklaamida, ja see tundus kõige mõistlikum tee. Nagu ma ütlesin ka oma Pecha Kucha ettekandes Maastrichtis, ärritab mind sageli - eriti kohas, kus ma praegu elan, Saksamaal - et wifi hinnad on kohvikutes, rongjaamades, lennujaamades ja teistes sarnastes kohtades absurdselt kõrged. Isegi Helsingis, mis on Tallinnast vaid lühikese laevasõidu kaugusel, maksab wifi 8 eurot tunnis, mis on naeruväärne. Eestis on tasuta wifi pigem reegel kui erand.

Vaata ettekannet:


Loe kogu artiklit Eesti Ekspressis, Askur Alas 06.12.2010

No comments:

Post a Comment