Tekstiilitootjat Kvadrat külastati 10. – 13.oktoobril 2011 toimunud õppereisil Taani. Reis korraldati EASi innovatsiooni divisjoni poolt innovatsiooni võimekuse tõstmise programmi „Innovatsioonireaktor “ raames. Reisi teemaks oli väärtusahela innovatsioon s.o kuidas luua tootele/teenusele lisandväärtust läbi brändi ja disaini.
Reisi kokkuvõtet saab lugeda SIIT.
Reisiprogrammi raames külastati maailmakuulsat tekstiilitootjat Kvadrat. Tegemist on 1968 a. alustanud pereettevõttega. Nende omanduses on mitmete erinevate tekstiilide tootmisele spetsialiseerunud tsehhid. Toodete väljatöötamisse on kaasatud palju kunstnikke, materjaliteadlasi ja teiste valdkondade esindajad. Arendustöö tulemusel miksitakse omavahel kokku erinevaid stiile, disaine, tekstiile, materjale ning saadakse seeläbi uusi tooteid. Kokku on neil üle 3500 erineva värvi. Ettevõttel on mitmed erinevad brändid, mis on suunatud erinevatele kliendiklassidele. Tooted varieeruvad lihtsast kontoritekstiilist kuni svarowski kristallidega kaunistatud tekstiilideni.
Kvadrat´i peamisteks klientideks on arhitektid ja disainerid. Ettevõtte müügisalongide disainimisel on kasutatud maailmakuulsate arhitektide ja disainerite abi – salongid peavad vastama kliendi ootustele. Ettevõtte eesmärgiks on olla lisaks tekstiilitootjale ka disainerfirma, mis ongi neid eristanud konkurentidest.
Ettevõte tunnistas ausalt, et teatud toodete müügis on toote juurdehindlus 30-50% tänu brändile ja disainile. Tekstiilitootjale on see väga hea näitaja. Näide julgustab ka Eesti tootjad looma oma brändi, seda väärtustama ning küsima raha väärtuspakkumise põhiselt.
EASi Innovatsiooni divisjon korraldab õppeprogrammi „Innovatsioonireaktor 2012“ raames õppereise ja eelseminare ka 2012. aastal.
Rohkem infot selle kohta leiab EASi kodulehelt: www.eas.ee/innovatsioonireaktor
Õppereise ja eelseminare rahastatakse Euroopa Liidu Sotsiaalfondist.
Loo autor ja reisi organiseerija,
Anu Puusaag
No comments:
Post a Comment