Friday, April 9, 2010

Rakveres toimub 15. ja 16. aprillil rahvusvaheline Targa Maja konverents

Rakvere Targa Maja Kompetentsikeskus korraldab 15. ja 16. aprillil rahvusvahelise hooneautomaatika Targa Maja konverentsi, mis keskendub innovaatilistele infotehnoloogilistele lahendustele hoonete ja neid ümbritseva keskkonna automatiseerimiseks, nende keskkonnasõbralikumaks ja energiatõhusamaks muutmiseks.

Konverentsi üheks peaesinejaks on Põhja-Ameerika hooneautomaatika ühingu (Continental Automated Buildings Association) president Ron Zimmer, kes on rahvusvaheliselt tuntud hooneautomaatika valdkonna propageerija. Põhja-Ameerika hooneautomaatika ühing esindab ligikaudu 400 ettevõtet üle maailma. Ühingu eestvedamisel viiakse läbi uuringuid ning tehnoloogiat tutvustavaid üritusi hooneautomaatika ja targa maja valdkonnas.

CABA näol on tegemist mittetulundusorganisatsiooniga, mis toetab intelligentsete kodude ja hoonetehnoloogiate arendust kogu Põhja-Ameerikas. Liikmeskonda kuulub ligi 400 avaliku sektori organisatsiooni sh. elektrijaamade ja ka valitsemissektori liikmed ning erasektori hooneautomaatika projekteerimise, tootmise, paigaldamisega seotud ettevõtjad.

Ühe oma tegevusena CABA aitab välja töötada tööstuse standardeid ja protokolle ning viib ellu ka tööstuseüleseid algatusi- tegevusi ning pakub oma liikmetele võrgustikusiseseid koostöövõimalusi ja turu-uuringute võimalusi.

Organisatsioon loodi 1988. aastal ja asutajaliikmete hulgas on Bell Canada, Bell-Northern Research, Ontario Hydro, Hydro-Québec, Consumers Gas, Canadian Home Builders’ Association, the Electrical and Electronic Manufacturers Association of Canada, Industry Canada, Minto Developments Inc. and the National Research Council of Canada

Konverentsil osalevad oma ala asjatundjad Eestist, Soomest ja Kanadast, kes tutvustavad targa maja valdkonna olukorda meil ja mujal, sellega seonduvaid tehnoloogiaid ja nende kasutamisvõimalusi, senist arengut ning võimalusi tehnoloogiate edasiarendamiseks.

Samuti selgitatakse, milleks targa maja lahendusi kasutada, antakse ülevaade ja tutvustatakse valdkondlikku arendustegevust. Konverentsil pööratakse muuhulgas tähelepanu passiivmaja automaatikalahenduste vajadustele ning hoonete energiatõhususe modelleerimisele vastavalt energiatõhususe miinimumnõuetele.

Lisaks hooneautomaatika valdkonnaga seotud ettevõtjatele, teadus- ja haridusasutustele ning avaliku sektori organisatsioonide esindajatele on konverentsile oodatud ka kõik teised asjahuvilised.

Konverents toimub Rakvere AQVA Hotel ja Spa konverentsikeskuses. Osalemistasu 900 krooni sisaldab konverentsi materjale ja toitlustust kahel päeval. Konverentsi ajakava ja registreerumisvormi leiab Rakvere Targa Maja kodulehelt: http://www.rakveretarkmaja.ee/

Erply rihib äritarkvaraga USA turule

Toivo Tänavsuu, 09.04.10

22.märtsil avaldas IT-inimeste kultussait TechCrunch uudi­se “Erply: Skype of Business Soft­ware?”. Lugu rääkis tarkvarainseneri Kristjan Hiiemaa ja tema partne­rite idufirmast, mis võitis Seedcamp 2009 konkursi ning pakub ettevõtetele nägusat ja käepärast äritarkvara.


Techcrunchi uudis, pühendatud Erply 24 miljoni kroonisele investeeringule USA ja Euroopa riskikapitalistidelt, kasvatas mõne hetkega firma kodu­lehe külastatavuse sajakordseks!

Tegelikult on Erply briti firma (nii on lihtsam asju ajada), kuid selle pesa asub Tallinnas Pärnu maanteel.

Erply tarkvara on suunatud väike- ja keskmise suurusega etevõtetele ning selle abil saab korraldada erinevaid asju, alates raamatupidamisest ja laoarvestusest, lõpetades kassamüügiga.

Kristjan Hiiemaa ja tema äripartner Martti Paju räägivad, et nende toode on sündinud aastatepikkuste äritarkvara arendamise kogemuste ja klientide tagasiside baasilt. Edu taga olevat “töö, töö ja veel kord töö”. Vajadusel ollakse asja kallal 24/7 ning väga suure entusiasmiga.

Erplyl on mitutuhat kasutajat, neist tasulist teenust kasutavad alla tuhande. Aga huvi kasvab väga kiiresti, vähemalt 20 protsenti kuus ning firma teenib raha. Klientide hulgas on erinevad poed, automüüjad aga ka näiteks restoranid.

Praegune edu on Hiiemaa arvates siiski alles algus – järgmise sammuna tahetakse teenus viia USA turule, kus on 20 miljonit potentsiaalset klienti. Hiiemaa nõustub Erplyst rääkima paljugi, kuid endast võimalikult vähe. “Olen 1998.aastast IT-süsteemidega tegelenud, aga sellest pikalt heietada ei tahaks.” Ta on pikalt juhtinud Endel Sifiga seotud IT-ettevõtet Intral. Samuti osaleb ta kiirlaenuäris, ettevõtmises nimega hoiukassa.ee.

Veloelektron toob turule uue elektrisõiduki

Toivo Tänavsuu, 09.04.2010

Entusiastid idufirmast Veloelektron tulid välja uudse kaherattalise elektrisõidukiga, mida kutsuvad ise rolleriks, ent mille nimi on Exo Bike. See urbanistlikku poppkultuuri sobilik sõiduk on eelkõige suunatud linnainimestele, kes võtaksid oma kergliiklusvahendi hea meelega ööseks korterisse ning tahaksid linna ummikutest võimalikult kiiresti läbi pääseda.


Veel tänavu kavatsetakse sõiduk Skandinaavia turule viia.

Exo Bike’i prototüüp on huvitav sõiduriist. Igati mugav - sõita saab sirge seljaga – ja hästi juhitav, praktiliselt hääletu ja väga ökonoomne. See on pisut enam kui meetri pikkune, kaalub 25–30 kilogrammi ja mahub kenasti lifti. Arendab kiirust kuni 45 kilomeetrit tunnis ning ühe laadimisega sõidab kuni 100 kilomeetrit. Praegu võib sõiduki tellida umbes 35 000 krooni eest. See-eest on 100 kilomeetri energiakulu vaid 2–3 krooni.

Exo puhul haarab esmalt tähelepanu disain. Tema pluss on see, et ükski praegu turul saadaolevatest “konkurentidest” pole päris võrreldavad. Elektrirollerid on liiga rasked, kohmakad ja vanamoelised. Elektri-jalgrattad aga lihtsalt veidrad. Exoga võib teha igasugu vigureid – kas või hüpata ja sõita tagarattal.

Veloelektroni tuumiku moodustavad disainerid-insenerid Gabriel Verilaskja ja Priit Aas, metallifirma Favori omanik ning motofänn Almar Proos ning majandusministeeriumi tehnoloogia- ja innovatsioonitalituse juhataja Jarmo Tuisk.

Mehed räägivad, et kui Exoga linnapeale sõitma minna, tulevad inimesed kohe uudishimust ligi ja küsivad, kust sellist saada. Spordi- ja rattapoed on valmis kohe Exo müüki võtma.

Põhiline disainer ja insener Verilaskja ütleb, et Exol pole sisuliselt ühtegi liigset komponenti, peale kleepekate. Ei mingit üleliigseid plastmassvidinaid. Kõik on hoolikalt läbi mõeldud ja kasutatud loodussõbralikke materjale. Suur eelis on see, et Exole leiab vajadusel varuosi tavalisest jalgrattapoest.

Müügi ja turundusega tegelev Tuisk peab Exo eeliseks kiiret turule tulekut. Äsja alustanud firma Veloelektron on loetud kuudega jõudnud nullist väikeseeriatootmise ettevalmistamiseni. Firma käsutuses on Favori metallitsehhi moodsad tööpingid.

Exo miinus on praegu hind. Tuisk leiab, et see peaks langema alla 25 000 krooni, et sõiduk oleks konkurentsivõimeline. Praegu on oluline leida kriitiline hulk algfaasi kasutajaid, kes on nõus kõrgemat hinda maksma.

14. aprillil kell 11 toimub Tallinnas Ahhaa keskuses Exo esimene avalik esitlus, kus huvilistel on võimalik ka proovisõitu teha.

Wednesday, April 7, 2010

Esmakordselt Eestis jõuab televaatajateni ettevõtluskonkurss

Homme kell 20.30 algab Kanal 2s suur teleprojekt „Ajujaht miljoni-ideele“, mis jälgib ettevõtluskonkursi Ajujahi selle aasta võistlejate edusamme. Viis zhüriiliiget peavad „närima läbi“ sadu pööraseid pakkumisi, et leida televaatajate kaasabil Eesti kõige geniaalsem äriidee. Saadet juhib Olaf Suuder.

Konkursile laekus koguni 1751 ideed, neist saatesse pääses ainult iga kümnes. Esimetes saadetes peavad osalejad leidma parima võimaluse, kuidas oma äriplaan zhüriile „maha müüa“. Ideesid ja plaane hakkavad hindama ning oma soovitusi jagama viis tuntud ettevõtjat ja investorit: Rein Kilk, Maire Milder, Mart Maasik, Andrei Korobeinik ja Valdo Randpere.

Mart Maasik, Ajujahi peatoetaja SEB esindaja züriis, leidis head ideed kiirelt üles. “150 ideed ära kuulata ei olnud kerge, aga samas saab juba esimeste lausete pealt selgeks kas on enda jaoks ärimudel välja mõeldud või tuldi lihtsalt ideesid pritsima. Väga innustav oli näha, et suurel osal oli ka juba prototüüp züriile ette näidata.”

Zürii valib esialgu välja 20 parimat ning nendest vahefinaalis omakorda viis. Finaalis jagavad zhürii ja televaatajad üheskoos miljonikroonise auhinnafondi. Eriauhindadena valitakse sel aastal tehnoloogiateemant, maailmavallutaja ja sotsiaalne ettevõtja ning Tallinna ja Tartu parim äriprojekt.

Saade valmib Kanal 2 koostöös EAS-i, SEB ja BDA Consultinguga. Saadet toodab Eesti juhtiv teleproduktsioonifirma BEC.

Ettevõtluskonkursi Ajujaht eesmärgiks on aidata noori ettevõtjaid uuenduslike ettevõtete loomisel. Konkurssi viiakse läbi EASi teadlikkuse programmi raames, mida rahastab Euroopa Sotsiaalfond. Miljonikroonise auhinnafondi panevad välja SEB, Elion, EMT, MicroLink, Ülemiste City, Eesti Arengufond, Tehnopol, Tallinna Ettevõtlusamet, Tartu linn, Skype, Heateo Sihtasutus, Webmedia ja Nasdaq OMX Tallinna börs.

Ajujahi korraldajad on BDA Consulting, Invent Baltics ja Connect Eesti.