Tuesday, June 28, 2011

Eesti tehnoloogiaettevõtted esinesid edukalt Hit Barcelona´l

14-17. juunil korraldas Tehnopol firmade ärimissiooni Hispaaniasse. Ärimissioonil osalesid MyHistro, Streamtainment Systems, Inkspin1, Vähi TAK, NN Arenduse OÜ ja Skeleton Technologies (Tartu Teaduspark).

Missiooni peamiseks eesmärgiks oli osa võtta innovatsiooni tippkohtumisest HiT Barcelona, kohtuda investoritega ning võimalike koostööpartneritega.

Delegatsiooni ettevõtetest võttis alustavate ettevõtete konkursist osa MyHistro ning ülejäänud ettevõtted osalesid kasvutevõtete foorumil, kus Streamtainment Systems auhinnati kõige innovaatilisemaks IKT/meedia valdkonna ettevõtteks.

Kõik ettevõtted said end presenteerida paljudele investoritele ning toimusid ka vastavalt osalejate huvile kokku lepitud visiidid ning B2B kohtumised.

Streamtainment Systemsi juht Martin Ruubel pidas missiooni väga kasulikuks. Tema hinnangul sai ettevõte lisaks auhinnatud tunnustusele otsekontakte 14 investoriga, kellest umbes 8-ga kõnelusi jätkatakse.

Missiooni toetas EAS, koostööpartneriteks olid Eesti Saatkond Hispaanias, Hispaania Teadusparkide Assotsiatsioon ja Hispaania Saatkond Eestis.

HiT Barcelona on globaalne üritus, mis toob korra aastas kokku tehnoloogia, teadmised, ja innovaatilised ideed. Üritusel osalevad tippjuhid, innovaatorid, investorid ja ettevõtjad, et tutvustada enda projekte ja jagada kogemusi.

Allikas: Tallinna Teaduspark Tehnopol

2014 üldlaulupeol võime laulda juba tahvelarvutitest

Tartlasel Jan Willemsonil on suurejooneline visioon: 2014.aasta üldlaulupeol võiksid paljud lauljad noodiraamatu asemel käes hoida tahvelarvuteid.
Willemson töötas välja kontseptsiooni nutiseadmetele (esialgu Androidi vidinatele) mõeldud rakendusest, mis sai nimeks TuneSheet (varem ka Noodid.com). See võimaldaks koorilauljatel, muusikutel ja ansamblitel noote jagada ning selle kaudu saaksid autorid ka oma loomingut müüa.
Willemson käis projektiga aprillis Garage48 üritusel, ühe nädalavahetuse jooksul küll väga kaugele sellega ei jõudnud, kuid ometi märgati üritusel projekti ärilist jumekust.
Willemson, kes töötab Tartus firma Cybernetica vanemteadurina ja laulab Forseliuse Seltsi segakooris räägib, et koorilaulja elu on üks pidev paberitega sahmimine.
“Laulupeol antakse välja nootide raamatud, kuid tavaliselt kuulub koorilaulja ellu paras patakas kehva kvaliteediga kopeeritud pabereid. Kooril võib olla pidevalt soojas 50 laulu. See tähendab hunnikut noote kusagil kapis, mida keegi peab enne kontserti lappama ja laiali jagama,” räägib Willemson.
Ta lisab: “Ühe koori inimesed rääkisid mulle, et hooaja alguses tehakse nootidest hunnik koopiaid, mis on hooaja lõpus täiesti segamini ja keegi ei viitsi neid isegi lapata. Nad visatakse minema ja tehakse uued, kui vaja.”
Nii küsiski Willemson endalt ühel päeval, et kui tahvelarvutitest ja lugeritest loetakse raamatuid, ajalehti ja ajakirju, miks ei võiks seal olla ka noodid. Ja mitte lihtsalt pdf-dokumendi kujul, nagu neid müüb Amazon, vaid selliselt, et oleks võimalik intelligentselt suumida, liikuda noodis kiiresti õigele kohale, arvestada viisijupi kordusmärkidega jne.
Willemson ütleb, et tal on olemas tarkvarajupp, mis oskab seda intelligentset suumi teha ehk saab muusikast aru. Selle tegi valmis üks tema saksa tuttav.
Nüüd üritab ta leida õiged inimesed-mõttekaaslased ja kokku panna tiimi, kes projektiga jõulisemalt edasi läheksid. Samuti jõuda kaubale Laulupeo Sihtasutusega, et need laseksid tulevikus välja tahvelarvutitele mõeldud noodiraamatu.
Loo kirjutamine rahastati Euroopa Liidu Sotsiaalfondi vahenditest, mis on suunatud innovatsiooniteadlikkuse tõstmiseks.

Oxy lubab sooduspakkumiste turule värskust

Facebookis tekitab elevus uus tegija kireval sooduspakkumiste turul - Oxy.ee. Veel enne tegevuse käivitumist on ettevõttel Facebookis üles 6000 fänni, kes kõik jahivad firma välja loositavat auhinda - MacBooki arvutit.
Oxy.ee kuulub Boris Boguslavskile, Jekaterina Astanovskajale ja Elina Boguslavskajale. Viimane räägib, et lähiajal on plaanis avada “interaktiivne portaal, kus on e-voutserid ja sooduspakkumised” ning tegu on tõesti populaarse Grouponi klooniga. Teenusega tahetud turule tulla veel enne siinkandis rokkivat Cherry.ee’d, kuid jäädud ettevalmistustega hiljaks.
Tundub võimatu, et sellel pisikesel turul on veel ruumi ühele tegijale päevapakkumiste äris, samas kui Cherry.ee konkurente arvatakse kokku olevat isegi paarikümne ringis.
Boguslavskaja arvates pole miskit võimatu.
“Alati on ruumi, kui on ambitsiooni ja tahtmist ning kui tuled uue ideega,” leiab EBSi taustaga neiu. Salakavalal ilmel väidab ta, et firmal on plaan, kuidas konkurentidest selgelt eristuda ja klientidele midagi enamat pakkuda, kuid see olevat ärisaladus.
“Kui Cherry eesmärk on kiiresti raha teenida, siis meie esimene eesmärk on ehitada üles suur kliendibaas ning seejärel see rahaks pöörata. See tähendab paremaid ja paindlikumaid pakkumisi meie partneritele,” räägib Boguslavskaja. Samuti peab ta Oxy eeliseks kvaliteetsemat disaini ja läbimõeldumat sisu, sest startupil olevat väga tugev tiim.
Juba praegu kuuluvat Oxy klientuuri mitmed restoranid, turismifirmad, ilusalongid ja autokoolid.
Päevapakkumiste turuliidri Cherry.ee turundusjuhi Martin Kõiva sõnul siseneb uusi tulijaid turule vaat et iga nädal, kuid see hoog hakkab raugema - paljud keskkonnad on kas suletud või varjusurmas. Tema teada tegutseb Eestis sel alal 15 firmat, Cherry.ee turuosa on aga 60 protsendi ringis.
“Turule sisenemise barjäär on sisuliselt olematu (piisab enam-vähem funktsioneeriva lehe tegemisest), kuid märkmisväärse turuosa haarmine eeldab läbimõeldud tegustemist ja organisatsiooni. Julgeme väita, et kombinatsiooni heal tasemel turundusest, müügist ja klienditoest ei paku Eestis ükski teine teenusepakkuja peale Cherry,” ütleb Kõiva.
Loo kirjutamine rahastati Euroopa Liidu Sotsiaalfondi vahenditest, mis on suunatud innovatsiooniteadlikkuse tõstmiseks.

Heathconnect pürgib sinu e-proviisoriks ja e-apteegiks

Äsja triumfeeris parimate tuleviku telekommunikatsiooniteenuse konkursil Eesti Kunstiakadeemia magistrant Ilmar Kurvits. Tema töö nimega Healthconnect kätkeb endas ravimite ostmist ja nende kohta info saamist mobiili kaudu, samuti patsiendi virtuaalset suhtlust proviisori ja/või perearstiga.
Lahendust on nimetatud põhimõtteliselt m-apteegiks, mis aitab huvilisel leida nii lähimat apteegi kui ka vajaliku ravimi ning saada infot ravimi omaduste ja hinna kohta. Healthconnecti kaudu saaks ravimeid mobiilimaksega osta ning riikidel oleks rakenduse kaudu võimalik kriisiolukordades operatiivselt ravimiinfot jagada.
Kurvits iseloomustab Healthconnecti kui ideed lihtsalt ja mugavalt kasutatavast multifunktsionaalsest keskkonnast, mida inimesed tõeliselt vajavad.
Rakendust saaks kasutada igas nutitelefonis ning erkaanile modeleeritaks 3D inimkeha, millel saab valida piirkonnad, kus inimene tunneb parasjagu valu või muud vaegust. Siis esitataks paar lihtsat küsimust, misjärel annaks programm valiku ravimitest ja apteekidest, kus neid ravimeid osta võib. Täiendavalt oleks võimalik konsulteerida arsti või apteekriga (Skype’i) videokõne vahendusel.
Healthconnect annaks hea ülevaate ravimi hindade võrdlusest. Seejuures oleks võimalik infot konkreetse ravimi kohta mitte ainult lugeda, vaid ka kuulata, mis on tähtis eelkõige neile, kel kuulmine nõrgenenud. M-maksega oleks võimalik ravim osta ja adressaadile saata.
Kurvits peab oluliseks ka võimalust väiksematel ravimitootjatel Healthconnecti kaudu oma toodetega turule tulla, ilma et peaks kulutama palju raha turundusele. See tooks ravimite hinnad alla ning kiirema arengu ja uusi töökohti terves sektoris.
Kurvits ütleb, et järgmise sammuna tahab ta kokku panna tiimi, kes asja arendama hakkaks. Unistab ta juba aga teenuse ekspordist Euroopasse.
Kurvits on Eesti Kunstiakadeemia vabade kunstide teaduskonna graafika õppetooli magistrant ning ühtlasi kunstnik ja töötab loovagentuuris Pliiats HD.
Loo kirjutamine rahastati Euroopa Liidu Sotsiaalfondi vahenditest, mis on suunatud innovatsiooniteadlikkuse tõstmiseks.