Wednesday, November 23, 2011

Eesti startup Marker.to areneb Tšiili valitsuse toel


Startupper Alar Mäerand räägib intervjuus Tšiili pealinnast Santiagost, millega tegeleb Marker.to ning miks kolis ta Lõuna-Ameerikasse, kiirendisse nimega Start-Up Chile.

Mis on Marker.to?
Oleme nagu kollane markerpliiats veebilehtede jaoks, millega on võimalik kiiresti ja mugavalt pikkades veebiartiklites olulisi asju ära märkida. Nagu markerpliiatsiga paberdokumentidel. Selliselt märgitud lehekülgi on võimalik spetsiaalse lingi abil sotsiaalvõrgustikes teistega jagada või lihtsalt enda jaoks salvestada.

Me aitame tänases kiiresti kasvavas infohulgas Twitteri ja Facebooki kasutajatel kiiremini infot haarata. Järjest vähem ollakse valmis pikki artikleid läbi lugema, et head infot kätte saada. Selle asemel loetakse artiklis kõigepealt läbi teise inimese poolt ära märgitud olulised ja alles seejärel huvi korral artikli teised osad.

Kes ja kuidas saavad Marker.to'st kasu?
Markerit saavad kasutada igapäevased internetikasutajad Twitteris ja Facebookis. Samas on olemas ka spetsiifilisemaid valdkondi. Näiteks õppetöös õpetaja ja õpilase vahelises suhtluses, kus saab viidata olulistele asjadele, saada õpilaselt vastuseid, märkida ära allikaid, viiteid ja tsitaate. Kasutajatoes ja foorumites saab selle abil viidata probleemi lahendustele.

Kuidas projekt alguse sai ning millises staadiumis see on praegu?
Idee sai alguse 2007. aastal, kui mul oli reaalne vajadus sõbrale ühes pikas õpetuses konkreetseid lõike soovitada. Idee sai täpsemalt kirja pandud ja läbi mõeldud, valmis ka esimene prototüüp.

Seejärel ootasime õiget aega ja arendasime asja vaikses tempos põhitöö kõrvalt.
Võrreldes 2007. aastaga on tänaseks veebimaastik tänu sotsiaalmeediale totaalselt muutunud ja me otsustasime eelmisel aastal idee tõsisemalt käsile võtta.

Aga miks just Tšiilis?
Kandideerisime erinevatesse kiirenditesse üle maailma, et saaksime ideega töötada täisajaga. Juhuse tahtel sattusime StartupChile programmi. See programm pakub osalevatele meeskondadele 40 000 USA dollarit, ilma et nad osalust vastu tahaksid. Ning kokkuvõttes üldse päris palju vabadust oma ideede teostamisel. Kuna siin programmis osalevad erinevad meeskonnad üle maailma, tähendab see ka väga head rahvusvahelist võrgustikku ja juurdepääsu Ladina-Ameerika suurtele mitte-ingliskeelsetele turgudele. Lisaks mõjub selline totaalne keskkonnavahetus inspireerivalt mõttetegevusele. Programmi korraldajad on kõvasti pingutnud, et meile kõik vajalikud võimalused luua. Kindlasti soovitame teistel Eesti startuppidel ka järgmistesse voorudesse kandideerida.

Tšiilis oldud aja jooksul oleme proovinud ideid järjest paremaks tooteks vormida. Meil on õnnestunud saavutada ka pisut tähelepanu rahvusvahelises online-meedias. Lifehacker Magazine, The Next Web, Make Use Of ja veel 30 suuremas ja väiksemas, erinevate riikide ja erinevates keeltes ilmuvates veebiväljaannetes. Selline tähelepanu tõi kaasa hüüppeliste kasutajate kasvu ja aitas meil saada vajalikud early adopterid, kes meie idee ära katsetavad ja tagasisidet annavad. Tänu sellele oli meil ka põhjust oma tööriist kümnesse erinevasse keelde tõlkida.

Kuidas te Marker.to'ga raha teenida kavatsete?
Arendame koostööd ajalehtede veebiväljannete ja portaalidega ning loodame raha teenida vastastikkusest kasulikust koostööst. Me saame neile pakkuda anonüümset statistikat selle kohta, mida inimesed nende lehtedel oluliseks peavad. Lisaks saame tänu sellisele jagamisele tekitada ajalehtede portaalidele liiklust juurde, mis aitab neil paremini reklaame müüa. Samuti usume, et märgitud lehed aitavad meil paremini aru saada, mis veebilehtedel oluline on - ka seda teadmist saab ehk kaugemas tulevikus ära kasutada.

Millised on teie suuremad väljakutsed?
Suurim väljakutse on sellise uudse võimaluse tutvustamine. Esimese arvutihiire leiutajad olid ilmselt sama probleemi ees. Näeme, et inimesed, kes on sellest aru saanud ja meie tööriista kasutavad, on andud positiivset tagasisidet päris palju. Kui siiani ei ole inimestel sellist vajadust ja võimalus olnud, siis me arvame, et tänane sotsiaalmeedia ajastu on õige aeg sellisele tööriistale. Edasiste arengutena võib näha ka mobiiliseadmete ja sealse infotarbimisega kaasa minemist.

Kes kuuluvad Marker.to tiimi?
Tiimis algusest peale tehnilise poole pealt Marek Zäuram ja mina. Oleme mõlemad Tartu Ülikooli tausta ja pika Playtechi kogemusega arendajad. Sellises suures firmas töötamine on andnud hea rahvusvahelise "suurte asjade" tegemise kogemuse. Aja jooksul on välja kasvanud soov proovida ka oma asi suureks teha. Meie seltskonnaga liitus veel Sven Illing, kes tegeleb äriarendusega, meeskonna esindamisega ja katab ära muud valdkonnad. Ta on tegelenud startupide konsulteerimisega Tartu Teaduspargis ja Tartu linnavalitsuses töötades pannud aluse ettevõtlusnädala tradistioonile, millest kasvas EASi abiga välja üle-Eestiline ettevõtmine.

Eestlased arendavad Inglismaal nutireklaamikanalit PartyShouts.com

Startupperid Argo Leetmaa ja Mihkel Tikk üritavad Suurbritannia turul käima lükata asukohapõhise suunatud reklaamiga tegeleva teenuse PartyShouts.com.

Leetmaa räägib, et eesmärk on kasutada aina laiemalt levivaid nutitelefone – Suurbritannias on popimad iPhone, Android ja BlackBerry - et suunata inimestele õigel ajal õiges kohas neile olulisi reklaame. Ja kaupmeeste poolelt – aidata neil leida üles just õige sihtgrupp on toodetele või teenustele ning suunata kundedele ahvatlevaid pakkumisi nende geograafilise asukoha järgi.

Kohalike pubide ja ööklubidega tegi PartyShouts pilootteste juba mõnda aega tagasi. Kui pubis oli happy hour, siis selle asemel, et tänaval sellekohaseid flaiereid jagada, saadeti reklaam inimestele nutitelefonidesse. Pakkumised jõudsid nendeni, kes olid reklaamide saamise oma telefonides aktiveerinud.
Aga see pole mitte lihtsalt pakkumiste laiali saatmine, selgitab Leetmaa. Ta räägib: “Samaaegselt kogume ju tagasisidena andmeid, analüüsime neid ja saame öelda reklaamipakkujale, kui efektiivne kampaania oli, kui paljudele pakkumistele reageeriti ja mida saaks järgmine kord veel paremini teha, et sõnum kohale jõuaks. Saame kliendile öelda, millal on ja millal pole mõtet pakkumisi laiali saata.”

Sedalaadi reklaamplatformi on Tikk ja Leetmaa testinud ka turismialal, merenduse vallas. Plaan on teha midagi seoses Tallinna külastavate jahilaevaturistidega. Erinevalt paljudest konkurentidest ei tegele PartyShouts Leetmaa kinnitusel spämmimisega, sest reklaamid hakkavad telefoni potsatama alles pärast “party on” nupu vajutamist. Ühtlasi on teenusepakkujale ja reklaamiklientidele reaalajas ilusti näha, millistes piirkondades ja kui paljudel inimestel on parajasti “party on”.

Idee sedalaadi teenuse loomiseks sündis eestlastel eelmisel aastal. Algselt rihiti mobiilirakendust, mis aitaks inimestel endale peokaaslasi leida. Difference Engine'i mentorite abiga jõuti aga tõdemuseni, et sellisel ideel pole piisavalt ärilist jumet.

Tikk ja Leetmaa otsivad hetkel PartyShoutsile investeeringut, nad soovivad rajada Tallinnasse korraliku arendusüksuse ning Inglismaale Newcastle'isse müügitiimi.

VIDEO: TakeOverApp - kuidas "kaaperdada" nutitelefoniga arvuteid või telereid?

Andrus Raudsalu ja Veiko Jääger räägivad videos uuest vingest rakendusest TakeOverApp, millega on võimalik mistahes platformil nutitelefonilt kuvada sisu (pilte, videoid, esitlusi) mistahes internetiühendusega ekraanile, olgu selleks teine arvuti või teler (aga mitte teise telefoni).
Teenusel on ridamisi potentsiaalseid era- ja ärikasutusi: oled linnas ja näitad otse maal elava vanaema telerisse oma perepilte. Oled hilinemas seminarile, kus pead tegema ettekande: paned tänavalt nutifoniga juba ettekande käima ja kommenteerid slaide näiteks Skype'i vahendusel jne jne.

Kes soovib saada TakeOverAppi teenuse testkasutajaks, külastagu lehte: http://www.takeoverapp.com/testpilot/





Wednesday, November 16, 2011

Eestlaste tegemiste kajastused mainekas TechEurope blogis.

Ben Rooney intervjuu president Toomas Hendrik Ilvesega TechEurope's, How Innovation Lifts Estonia Into Europe's Big Leagues


Qminder võitis Praha Seedcamp võistlusel esikoha oktoobris. Ben Rooney kohtus Rauno Rüngasega Garage48 HUB-s. Loe blogiloost Qminder Joins Seedcamp, mida arvab asjast Ben Rooney.

Maineka Wall Street Journal Europe ajakirjanik Ben Rooney külastas Tallinnat ja Garage48 HUB Septembris. Beni innustavad videokommentaarid ja Eesti startuppijate pitchimist kajastati TechEurope blogis artiklis Up and Coming Start-Ups in Estonia.