Moodsaid postipakkide logistikalahendusi pakkuv Cleveron ei välista välisturgudel auahnete laienemisplaanide realiseerimiseks börsileminekut.
Cleveron, kes opereeris kuni möödunud suveni Eestis SmartPosti pakiautomaatide võrgustikku, on leidnud põnevad väljakutsed mitmetes Euroopa riikides, teiste hulgas Venemaal, Soomes, Tšehhis ja Slovakkias. Sest Eesti on üks vähestest, et mitte öelda ainus riik maailmas, kus iseteeninduslikud postipakiautomaadid on niivõrd hästi tarbijate poolt vastu võetud. SmartPostiga on Eestis pakke saatnud 140 000 inimest.
Juulis 2010 müüs Cleveron hästi toimiva SmartPosti võrgustiku Soome logistikafirmale Itella ning keskendus ärimudeli ekspordile. Cleveroni nõukogu liige Peep Kuld räägib, et nüüd on Itella huvitatud eestlastega koostöös samalaadsete pakiautomaatide püstitamisest Soomes. Cleveronilt saaks soomlased osta terviklahenduse, alates kappidest ja tarkvarast, lõpetades kogu oskusteabega, kuidas võrk optimaalselt tööle panna.
Veel enne tuleb aga täita suurem tellimus Venemaalt. Sealne suurim erakapitalil logistikafirma CPCR Express tellis Cleveronilt pilootprojekti raames 20 pakiautomaati, neist 15 pannakse üles Moskvasse ning ülejäänud Peterburgi. Hiljemalt veebruaris 2011 peaks võrk seal PickPoint.ru kaubamärgi all tööle hakkama. Ning kui see osutub edukaks, soetatakse veel 100-200 pakiautomaati.
Kui Venemaal ostab CPCR automaadid Cleveronilt välja, siis Tšehhis ja Slovakkias on õhus märgatavalt keerulisem ja riskantsem variant, kus eestlased ehitaks võrgu ise välja ja paneks selle tööle. Kuld räägib, et nagu SmartPosti kogemus näitas, on juba toimivat ja klientide poolt omaks võetud võrku lihtsam müüa ja selle vastu on ka suurtel postiettevõtetel suurem huvi.
Ise võrgu üles ehitamine Eestist palju kordi suuremas välisriigis nõuab hulga raha. Kuld kinnitab, et selle kaasamiseks kaalutakse kohalike investorite kaasamist või koguni börsileminekut.
Cleveron, kes opereeris kuni möödunud suveni Eestis SmartPosti pakiautomaatide võrgustikku, on leidnud põnevad väljakutsed mitmetes Euroopa riikides, teiste hulgas Venemaal, Soomes, Tšehhis ja Slovakkias. Sest Eesti on üks vähestest, et mitte öelda ainus riik maailmas, kus iseteeninduslikud postipakiautomaadid on niivõrd hästi tarbijate poolt vastu võetud. SmartPostiga on Eestis pakke saatnud 140 000 inimest.
Juulis 2010 müüs Cleveron hästi toimiva SmartPosti võrgustiku Soome logistikafirmale Itella ning keskendus ärimudeli ekspordile. Cleveroni nõukogu liige Peep Kuld räägib, et nüüd on Itella huvitatud eestlastega koostöös samalaadsete pakiautomaatide püstitamisest Soomes. Cleveronilt saaks soomlased osta terviklahenduse, alates kappidest ja tarkvarast, lõpetades kogu oskusteabega, kuidas võrk optimaalselt tööle panna.
Veel enne tuleb aga täita suurem tellimus Venemaalt. Sealne suurim erakapitalil logistikafirma CPCR Express tellis Cleveronilt pilootprojekti raames 20 pakiautomaati, neist 15 pannakse üles Moskvasse ning ülejäänud Peterburgi. Hiljemalt veebruaris 2011 peaks võrk seal PickPoint.ru kaubamärgi all tööle hakkama. Ning kui see osutub edukaks, soetatakse veel 100-200 pakiautomaati.
Kui Venemaal ostab CPCR automaadid Cleveronilt välja, siis Tšehhis ja Slovakkias on õhus märgatavalt keerulisem ja riskantsem variant, kus eestlased ehitaks võrgu ise välja ja paneks selle tööle. Kuld räägib, et nagu SmartPosti kogemus näitas, on juba toimivat ja klientide poolt omaks võetud võrku lihtsam müüa ja selle vastu on ka suurtel postiettevõtetel suurem huvi.
Ise võrgu üles ehitamine Eestist palju kordi suuremas välisriigis nõuab hulga raha. Kuld kinnitab, et selle kaasamiseks kaalutakse kohalike investorite kaasamist või koguni börsileminekut.
No comments:
Post a Comment