Elioni endine töötaja Ardi Kristovald lõi startup-ettevõtte GlobeMarket, mis plaanib luua ettevõtete vahelise andmevahetusplatformi ehk sisuliselt sünkroniseerida omavahel väga erinevad majandustarkvarad (SAP, Oracle, MS, Erply jt).
Kristovald räägib, et lahendus oleks eekõige mõeldud tootmisettevõtetele ning tooteid müüvatele ettevõtetele (distributor, reseller). Eesmärk on tekitada olukord, kus kauba terve tarneahela ulatuses, ehk tootjast jaemüüjani, on kõigil ahela liikmetel värske info partnerite tootmis- ja laoseisude kohta. Lõpptulemusena peaks paranema kaupade kättesaadavus (ja võibolla isegi hind) tarbija jaoks ning mugavamaks muutuma edasimüüjate, vahendajate ja tootjate omavaheline suhtlus. Tootjal on näiteks võimalik jälgida oma toote liikumist terve tarneahela lõikes, võimaldades teha targemaid otsuseid.
Seejuures kasutaks GlobeMarketi teenusplatform mõningaid Facebookist tuntud printsiipe. Selle kaudu saad ettevõtteid aktsepteerida oma partneritena (kontrollida, milline info sinu laoseisu kohta nendeni täpsemalt jõuab) ning sellest hetkest näevad need partnerid sinu laoseisu ja toote- ja hinnainfot.
Idee ja vajadus sellise platformi järele tekkis Kristovaldil kui ta tegeles pärast Elionist lahkumist tippklassi audio- ja videotehnika müügiga. Ta märkas, et info toodete sobivuse ja laoseisude kohta liikus väga aeglaselt – e-kirja, parimal juhul Skype’i teel.
Säärase uue platformi arendus on mahukas töö. Kristovald üritas leida Eesti ülikoolidest programmeerijaid, kellele pakkuda edu korral uues ettevõttes osalust või optsiooni. Kuid Eesti ülikoolides õppivad programmeerijad on juba teistes firmades hõivatud. Praegu arendatakse GlobeMarketit koguni Rumeenias, selle turundusega tegelev inimene on aga Hispaaniast.
Kristovaldi sõnul vajab ettevõte arenduseks hädasti kapitali. Ta on üritanud Eesti turult raha leida, kuid edutult. Arvatakse, et GlobeMarketi ambitsioon saada turuliidriks audio-video valdkonnas on ebarealistlik. Kaheldakse, kas on mõttekas teha globaalne võrgustikpõhimõttel ja reaalajas töötav infovahetuse tarkvararakendus Euroopa ja Põhja-Ameerika turgude ühildamiseks, kui need on kaks täiesti ise asja.
Kristovald räägib, et lahendus oleks eekõige mõeldud tootmisettevõtetele ning tooteid müüvatele ettevõtetele (distributor, reseller). Eesmärk on tekitada olukord, kus kauba terve tarneahela ulatuses, ehk tootjast jaemüüjani, on kõigil ahela liikmetel värske info partnerite tootmis- ja laoseisude kohta. Lõpptulemusena peaks paranema kaupade kättesaadavus (ja võibolla isegi hind) tarbija jaoks ning mugavamaks muutuma edasimüüjate, vahendajate ja tootjate omavaheline suhtlus. Tootjal on näiteks võimalik jälgida oma toote liikumist terve tarneahela lõikes, võimaldades teha targemaid otsuseid.
Seejuures kasutaks GlobeMarketi teenusplatform mõningaid Facebookist tuntud printsiipe. Selle kaudu saad ettevõtteid aktsepteerida oma partneritena (kontrollida, milline info sinu laoseisu kohta nendeni täpsemalt jõuab) ning sellest hetkest näevad need partnerid sinu laoseisu ja toote- ja hinnainfot.
Idee ja vajadus sellise platformi järele tekkis Kristovaldil kui ta tegeles pärast Elionist lahkumist tippklassi audio- ja videotehnika müügiga. Ta märkas, et info toodete sobivuse ja laoseisude kohta liikus väga aeglaselt – e-kirja, parimal juhul Skype’i teel.
Säärase uue platformi arendus on mahukas töö. Kristovald üritas leida Eesti ülikoolidest programmeerijaid, kellele pakkuda edu korral uues ettevõttes osalust või optsiooni. Kuid Eesti ülikoolides õppivad programmeerijad on juba teistes firmades hõivatud. Praegu arendatakse GlobeMarketit koguni Rumeenias, selle turundusega tegelev inimene on aga Hispaaniast.
Kristovaldi sõnul vajab ettevõte arenduseks hädasti kapitali. Ta on üritanud Eesti turult raha leida, kuid edutult. Arvatakse, et GlobeMarketi ambitsioon saada turuliidriks audio-video valdkonnas on ebarealistlik. Kaheldakse, kas on mõttekas teha globaalne võrgustikpõhimõttel ja reaalajas töötav infovahetuse tarkvararakendus Euroopa ja Põhja-Ameerika turgude ühildamiseks, kui need on kaks täiesti ise asja.
No comments:
Post a Comment