Hiljuti käivitas Ülemiste äriinkubaatoris oma ettevõtte digitaalset videokunsti viljelev Tuuli Lepik, kes soovib Eesti multimeedia disaini varjusurmast äratada.
Kunstiakadeemia interaktiivse multimeedia magistri Lepiku firma Blue Cat valmistab multimeediatooteid TV-animatsioonidest interaktiivsete esitlusprogrammideni. Kliente on seinast seina ning tööd mitu kuud ette.
Kunstiakadeemia interaktiivse multimeedia magistri Lepiku firma Blue Cat valmistab multimeediatooteid TV-animatsioonidest interaktiivsete esitlusprogrammideni. Kliente on seinast seina ning tööd mitu kuud ette.
showreel from tuuli Lepik on Vimeo.
Lepik räägib, et põhjus ärinkubaatorisse minemiseks oli ühest küljest pragmaatiline – varasemalt puudusid tal igasugused ettevõtte juhtimise kogemused ning Ülemistes läbis ta alustava ettevõtja kursuse. Teisalt ei piirdu tema ambitsioonid aga kaugeltki ainult väikefirma majandamisega.
“Minu eesmärk on siduda kunstniku mõtlemine, fantaasia, ideed ja isikupärane lähenemisviis uute tehnoloogiliste lahendustega,” räägib Lepik. “Et kunstnikke, aga ka näiteks ulmekirjanikke ja psühholooge kaasataks rohkem uute tehnoloogiatoodete väljatöötamisse.”
Lepik on Eesti veebi- ja multimeediaidsaini senise arengu suhtes üsna kriitiline. Näiteks soomlastega võrreldes on meil veel väga palju arenguruumi.
“Kunstnik ja IT tööstur on Eestis teineteisele võõrad. Kasvõi näiteks siinsete portaalide kujundused on seega steriilsed ja ootuspärased,” leiab Lepik. “Siinsed kujundajad ostavad tavaliselt disainilahendusi välismaistest pildipankadest, selle asemel, et kasutada kohalikke illustraatoreid ning aidata sellel valdkonnal interaktiivses meedias areneda.”
Ärinaise eesmärk on leida strateegilisi partnereid, et koos luua “mingi uus toode, millega maailma paremaks muuta ja ise areneda.”
Tuuli Lepik on varem töötanud arvutigraafiku, disaineri või animaatorina firmades Videomeedia Pluss, Eesti Spordikanal ja Primarius, samuti aidanud luua liiklusmängu Ziil.
No comments:
Post a Comment