Ettevõtja Jaanus Vihand tõi hiljuti turule uue sotsiaalse võrgustiku MyHistro, mis peaks olema privaatsem, põhjalikum ja vähem kollasem kui tema maailmakuulsad „konkurendid“ eesotsas Facebookiga.
Webmedia tiimi arendatav MyHistro on omanäoline keskkond, kus on võimalik jutustada ja sõpradega jagada lugusid, abiks ajatelg ning kaart. Mõnusalt saab sinna üles panna näiteks loo oma viimasest turismireisist, kus iga sihtkoha juures on jutt (reisipäeviku sissekanne) ja pildid. Või näiteks loo oma sportlaskarjäärist: millistel maratonidel oled osalenud, kuidas end erinevatel etappidel tundsid ja mis koha said.
Tulemus on omanäoline, interaktiivne ja meelelahutuslik, kuid vajab alguses kindlasti harjumist ja võib olla raskesti jälgitav.
Vihandist on seni räägitud kui ajalookeskkonna Histrodamuse (soust Wikipediast, Google Maps’ist ja arvutimängudest) arendajast. Töö Histrodamusega tiksub vaikselt edasi ning see on isegi pälvinud teaduse populariseerimise auhinna. Kuid põhiaur on Vihandi sõnul läinud Histrodamuse edasiarendustele sotsiaalmeedia vallas, millest üks peakski olema MyHistro.
MyHistro on mõeldud inimestele, kes juba kasutavad Facebooki, Twitterit, MySpace’i või mõnda muud sotsiaalmeedia tööriista. Vihandi sõnul ei ole MyHistroga plaanis ühtki neist asendada, pigem täiendada.
„MyHistro olemus erineb teistest,“ räägib Vihand. „Kui Facebook´i ja Twitterit võrrelda näiteks ajalehega, siis MyHistro on pigem ajakiri või isegi raamat – natuke väiksema arvu kasutajatega, samas põhjalikum ja loodetavasti vähem „kollakas“. Seepärast ei kaota selle sisu ajas oma väärtust ning kasutajatel on seda põhjust üha uuesti ja uuesti vaadata.“
„Teisalt võib MyHistro´t teatud mõttes kirjeldada ka seguna blogist ja Facebookist,“ jätkab Vihand. „See võimaldab igal kasutajal minna oma lugude ja mõtete jagamisel paar sammu „sügavamale“ kui tänane „traditsiooniline“ sotsiaalvõrgustik seda võimaldab.“
MyHistro on suunatud inglisekeelsetele tarbijatele. Nõudlikumatele sotsiaalmeedia kasutajatele pakub uus sait nii mõnegi uue võimaluse. Näiteks on MyHistros iga loo juures leitav „I was here too“ funktsioon, mis võimaldab lugudes osaleda ka autori sõpradel-tuttavatel. Samuti on olemas näiteks kaasautorluse võimalus.
MyHistro beta on avalik aadressil beta.myhistro.com ning pälvinud veebis juba üksjagu tähelepanu. Testijate arv on piiratud, kuid Vihand ootab tagasisidet, et muuta keskkond ametlikuks avamiseks jaanuaris 2011 veel täiuslikumaks.
Küsimuse juures tihedast konkurentsist sotsiaalmeedias jääb Vihand enesekindlaks:
„Meil ei ole sadu teisi konkurente. Facebook ei ole meie konkurent. MySpace ei ole meie konkurent. Bebo, Badoo, Hi5, Tagged, Odnoklassniki, Orkut jt. ei ole meie konkurendid, nagu ka sajad muud sotsiaalmeedia keskkonnad. MyHistro on neist kõigist erinev ja mõeldud olemasolevaid keskkondi täiendama. Umbes nii, nagu DVD mängija täiendab kodus telerit. Vähemalt praegu on MyHistro veel üsnagi unikaalne. Teist sarnase põhifunktsionaalsusega - kaart+ajatelg+story creator - sotsiaalvõrgustikku me leidnud pole.“
Webmedia tiimi arendatav MyHistro on omanäoline keskkond, kus on võimalik jutustada ja sõpradega jagada lugusid, abiks ajatelg ning kaart. Mõnusalt saab sinna üles panna näiteks loo oma viimasest turismireisist, kus iga sihtkoha juures on jutt (reisipäeviku sissekanne) ja pildid. Või näiteks loo oma sportlaskarjäärist: millistel maratonidel oled osalenud, kuidas end erinevatel etappidel tundsid ja mis koha said.
Tulemus on omanäoline, interaktiivne ja meelelahutuslik, kuid vajab alguses kindlasti harjumist ja võib olla raskesti jälgitav.
Vihandist on seni räägitud kui ajalookeskkonna Histrodamuse (soust Wikipediast, Google Maps’ist ja arvutimängudest) arendajast. Töö Histrodamusega tiksub vaikselt edasi ning see on isegi pälvinud teaduse populariseerimise auhinna. Kuid põhiaur on Vihandi sõnul läinud Histrodamuse edasiarendustele sotsiaalmeedia vallas, millest üks peakski olema MyHistro.
MyHistro on mõeldud inimestele, kes juba kasutavad Facebooki, Twitterit, MySpace’i või mõnda muud sotsiaalmeedia tööriista. Vihandi sõnul ei ole MyHistroga plaanis ühtki neist asendada, pigem täiendada.
„MyHistro olemus erineb teistest,“ räägib Vihand. „Kui Facebook´i ja Twitterit võrrelda näiteks ajalehega, siis MyHistro on pigem ajakiri või isegi raamat – natuke väiksema arvu kasutajatega, samas põhjalikum ja loodetavasti vähem „kollakas“. Seepärast ei kaota selle sisu ajas oma väärtust ning kasutajatel on seda põhjust üha uuesti ja uuesti vaadata.“
„Teisalt võib MyHistro´t teatud mõttes kirjeldada ka seguna blogist ja Facebookist,“ jätkab Vihand. „See võimaldab igal kasutajal minna oma lugude ja mõtete jagamisel paar sammu „sügavamale“ kui tänane „traditsiooniline“ sotsiaalvõrgustik seda võimaldab.“
MyHistro on suunatud inglisekeelsetele tarbijatele. Nõudlikumatele sotsiaalmeedia kasutajatele pakub uus sait nii mõnegi uue võimaluse. Näiteks on MyHistros iga loo juures leitav „I was here too“ funktsioon, mis võimaldab lugudes osaleda ka autori sõpradel-tuttavatel. Samuti on olemas näiteks kaasautorluse võimalus.
MyHistro beta on avalik aadressil beta.myhistro.com ning pälvinud veebis juba üksjagu tähelepanu. Testijate arv on piiratud, kuid Vihand ootab tagasisidet, et muuta keskkond ametlikuks avamiseks jaanuaris 2011 veel täiuslikumaks.
Küsimuse juures tihedast konkurentsist sotsiaalmeedias jääb Vihand enesekindlaks:
„Meil ei ole sadu teisi konkurente. Facebook ei ole meie konkurent. MySpace ei ole meie konkurent. Bebo, Badoo, Hi5, Tagged, Odnoklassniki, Orkut jt. ei ole meie konkurendid, nagu ka sajad muud sotsiaalmeedia keskkonnad. MyHistro on neist kõigist erinev ja mõeldud olemasolevaid keskkondi täiendama. Umbes nii, nagu DVD mängija täiendab kodus telerit. Vähemalt praegu on MyHistro veel üsnagi unikaalne. Teist sarnase põhifunktsionaalsusega - kaart+ajatelg+story creator - sotsiaalvõrgustikku me leidnud pole.“
No comments:
Post a Comment