Monday, October 12, 2009

Masu tõi innovatsionibuumi



Ilmar Pralla EASi innovatsiooni divisjoni direktor

"Naljaga pooleks võib öelda, et masu saabus innovatsiooniaastaks nagu tellitult. Ettevõtete motivatsioon uuendusprojekte ellu viia on majanduskriisi ajal hüppeliselt kasvanud. "

Areng ja kohanemisvõime on praeguses majandusolukorras enamiku ettevõtete jaoks elu ja surma küsimus. Vahel võib abi olla kulude kärpimisest või uue ekspordituru leidmisest, kuid ettevõtte kohandumine uute oludega ja tõhusam toimimine pole tavaliselt võimalik innovatsioonita. Ei ole ju innovatsioon pelgalt tehniline leiutamine, vaid iga uuenduse ellurakendamine.

Seega eeldab ka uute tulude teenimine, ekspordi osakaalu suurendamine või efektiivsusprogrammi elluviimine ikka ka ambitsioonikat uuendust.

Hea näide innovatsiooniteadlikkuse tõusust on tänavune aasta innovaatori konkurss, kus osales rekordilisel arvul ettevõtteid. Vaevalt oli siin ainult motivaatoriks auhinnaks väljapandud osavõtt New Yorgis World Business Forumist, kus esinevad paarkümmend maailma tippu president Bill Clintonist kuni juhtimisguru Jack Welchini.

Enamasti esitati konkursile põnevaid tehnoloogilisi uuendusi, kuid oli ka äriprotsesside muutmisi, mis aitasid kaasa ettevõtte efektiivsemale tegutsemisele. Näiteks 2007. aastal aasta eksportööri tiitliga pärjatud Krimelte - ettevõtte seadmete osaline uuendus ei toonud märkimisväärset efektiivsuse tõusu, vaid tekitas hoopis täiendavaid "pudelikaelu". Seejärel muudeti äriprotsesse, mille tulemusena teeb tehas nüüd kahe vahetusega senise kolme töö.

Teine näide on digitaalmeedia agentuur ADM Interactive, kes on IT-projektide juhtimismeetodeid edukalt rakendanud ka turunduskampaaniate korraldamisel. Sellega tagatakse teenuse kvaliteet ja viiakse viperusteta ellu suurte rahvusvaheliste kontsernide reklaamikampaaniaid. Eesti firmade soov majanduskriisi ajal innovatsiooniprojekte algatada ja ellu viia on kasvanud, sest uuendused on sageli ainus võimalus raske aeg üle elada.

No comments:

Post a Comment