Alates varakevadest räägitakse Eesti startup-sfääris värskest tegijast nimega Facematch.us (.us sellepärast, et .com oli juba võetud), mis on oskuslikult säilitanud enda ümber salapära.
Nad pidid algselt turule tulema juba aprillis, kuid lihvivad on toodet tänaseni. Facematch.us veebileht räägib saladuse loori kerkimisest ja launch’ist augustis 2011.
Facematch.us-i üks asutajatest Harri Hanson ütleb, et tegemist on asukohapõhise teenusega, mis keskendub peamiselt uute tutvuste loomisele, mitte olemasolevate hoidmisele, nagu paljud praegused populaarsed sotsiaalvõrgustikud.
Plaan on luua Facebooki platvormile uus teenus, mille abil saab lihtsalt ja kiiresti leida suhtluspartnereid inimeste seas, keda sa veel ei tunne, kuid kellega asud füüsiliselt lähestikku.
“Idee Facematch.us-i loomiseks tekkis vaadates tutvumisteenuste hetkeolukorda, kus viimaste aastate jooksul on innovatsiooni vähe olnud,” räägib Hanson.
Hanson väidab, et teenus on oma olemuselt unikaalne ning eelkõige just sellega loodetakse turul olevatele tutvumisteenustele konkurentsi pakkuda ja neilt kasutajaid võita. “Facematch.us on mõeldud suhtluskaaslaste leidmiseks, mis ei tähenda ainult meeste ja naiste vahelist romantikat, vaid ka võimalust kohtuda oma naabrite või seni tundmatute töökaaslastega, ” ütleb Hanson.
Ärilise poole pealt plaanib Facematch.us tekitada käivet asukohapõhisest reklaamist ja pakkumistest, millele lisandub freemium mudel, ehk et pakutakse lisaväärtust erinevate tasuliste teenustega.
Otseseid numbrilisi eesmärke Hanson avalikult välja ei käiks. “ Arvan et teod räägivad rohkem kui prognoosid. Oleme orienteeritud rahvusvahelisele turule ja võimalik maksimaalne kasutajate arv on kõigile teada. Kuna oleme Facebooki platvormil põhinev teenus, siis praegu on ülemine piir 750 miljoni kasutaja juures,” selgitab ta.
Riskikapitalist Allan Martinson leiab, et sihtrühmalt ja pakutavalt lisaväärtuselt sarnaneb Facematch.us paljuski tema enda projektile Flirtic, mis mõnda aega tagasi käivitus.
“Kui asja kallal piisavalt nikerdada, siis neil (Facematch.us-il) ehk õnnestub, aga nikerdada tuleb seal veel palju ja turg on konkurentsitihe,” ütleb Martinson.
Hansoni pole sellise käsitlusega nõus. Flirtic on tema arvates traditsiooniline tutvumisteenus. See tegutseb tõesti konkurentsitihedal turul, kuna põhineb juba aastaid eksisteerival mudelil, kus kaaslaseid leitakse küsimustike abil.
"Facematch.us lihtsustab seevastu protsessi oluliselt, võttes aluseks inimeste asukoha ning huvid just sellel hetkel, kui nad sisse logivad. See viib reaalajas chattivad inimesed kiiremini kokku ka väljaspool internetti,” ütleb Hanson.
Facematch meeskonna moodustavad viis liiget, nende hulgas Hanson ja Kaarel Kala.
Loo autor: Toivo Tänavsuu
Wednesday, July 20, 2011
PlannerHQ – lihtne asendus üle mõistuse keerulistele tööplaneerijatele
Juba mõnda aega tegutsenud tarkvarafirma Apprise on vaikselt turule toomas uut paljulubavat tööriista PlannerHQ. Pole välistatud, et sellest kujuneb tulevikus välja eraldi niiöelda spin-off startup-ettevõte.
PlanneHQ on väiksematele tiimidele ja ettevõtetele mõeldud ajajuhtimise ja planeerimise tööriist, mis on ökonoomne ja mitte liialt keerukate funktsioonidega.
PlannerHQ arendusjuht Krister Haav ütleb, et see peaks tagama “mugavama ja ägedama meeskonnatöö planeerimise.”
Haav usub, et maailmas laialt levinud nn gantti-graafikutel põhinevad tooted (kus saab projektidele planeerida nimesi ja ressursse, inimestele eraldi ülesandeid jne) – näiteks kasvõi kodumaine toode Ganttic - on väikeste tiimide jaoks liialt keerulised. Samas puudub turul väiksemate tiimide vajadustele vastav alternatiiv, mistõttu on seni planeerimisel laialdaselt ja lihtlabaselt Microsoft Excelit kasutatud.
Vajaduse uue tarkvaratööriista järele tabas Apprise ära eelmisel sügisel, aasta lõpus toimus aktiivne arendus ning jaanuaris tuli välja esimene PlannerHQ testversioon. Ehkki toote turustamisega pole veel tegeletudki on sellel juba kümneid kasutajaid üle maailma. Osa neist kasutavad 30-päevast tasuta testperioodi, teised maksavad PlannerHQ eest ka juba raha. 2012.aastaks plaanitakse tootega juba kasumisse jõuda.
PlannerHQ suhestub hästi Apprise teise niiöelda hitt-tootega, projektidele kuluvat aega mõõtva Toggliga - esimesega annad tööülesanded, teisega mõõdad tööle kuluvat aega. Krister Haav ütleb, et Togglil on viimase seisuga üle 7000 maksva kasutaja, neist suur osa Põhja-Ameerikas. Olemasolevatele kundedele on Apprise'l lihtsam ka uusi asju välja pakkuda.
Loo autor: Toivo Tänavsuu
PlanneHQ on väiksematele tiimidele ja ettevõtetele mõeldud ajajuhtimise ja planeerimise tööriist, mis on ökonoomne ja mitte liialt keerukate funktsioonidega.
PlannerHQ arendusjuht Krister Haav ütleb, et see peaks tagama “mugavama ja ägedama meeskonnatöö planeerimise.”
Haav usub, et maailmas laialt levinud nn gantti-graafikutel põhinevad tooted (kus saab projektidele planeerida nimesi ja ressursse, inimestele eraldi ülesandeid jne) – näiteks kasvõi kodumaine toode Ganttic - on väikeste tiimide jaoks liialt keerulised. Samas puudub turul väiksemate tiimide vajadustele vastav alternatiiv, mistõttu on seni planeerimisel laialdaselt ja lihtlabaselt Microsoft Excelit kasutatud.
Vajaduse uue tarkvaratööriista järele tabas Apprise ära eelmisel sügisel, aasta lõpus toimus aktiivne arendus ning jaanuaris tuli välja esimene PlannerHQ testversioon. Ehkki toote turustamisega pole veel tegeletudki on sellel juba kümneid kasutajaid üle maailma. Osa neist kasutavad 30-päevast tasuta testperioodi, teised maksavad PlannerHQ eest ka juba raha. 2012.aastaks plaanitakse tootega juba kasumisse jõuda.
PlannerHQ suhestub hästi Apprise teise niiöelda hitt-tootega, projektidele kuluvat aega mõõtva Toggliga - esimesega annad tööülesanded, teisega mõõdad tööle kuluvat aega. Krister Haav ütleb, et Togglil on viimase seisuga üle 7000 maksva kasutaja, neist suur osa Põhja-Ameerikas. Olemasolevatele kundedele on Apprise'l lihtsam ka uusi asju välja pakkuda.
Loo autor: Toivo Tänavsuu
Labels:
Apprise,
PlannerHQ,
startup,
Toggl,
Toivo Tänavsuu
Tuesday, July 12, 2011
Smart Agent Technology tarkvara loob tarkvara
Tallinna Tehnopoli ettevõte Smart Agent Technology (SAT) lõi maailmas ainulaadse automaatse programmeerimissüsteemi, mis suudab autonoomselt kirjutada koodi ja tekitada algoritme kasulikul ning efektiivsel moel, vahendab Tehnopoli koduleht.
Uus patenteeritud tehnoloogia SAT rakenduse taga suudab automaatselt toota arvutiprogramme ja mudeleid, mille aluseks on võetud kogemuslikud ja ennustuslikud algandmed.
SAT on keskendunud peamiselt ennustavate tehnoloogiate arendamisele, mida saab kasutada nii veebisüsteemides, otsingumootorites kui ka näiteks suunatud veebireklaami lahendustes. Ettevõtte on antud valdkonnas arendustööd teinud ligi 20 aastat.
Uudis Tehnopoli kodulehel.
Uus patenteeritud tehnoloogia SAT rakenduse taga suudab automaatselt toota arvutiprogramme ja mudeleid, mille aluseks on võetud kogemuslikud ja ennustuslikud algandmed.
SAT on keskendunud peamiselt ennustavate tehnoloogiate arendamisele, mida saab kasutada nii veebisüsteemides, otsingumootorites kui ka näiteks suunatud veebireklaami lahendustes. Ettevõtte on antud valdkonnas arendustööd teinud ligi 20 aastat.
Uudis Tehnopoli kodulehel.
Labels:
Smart Agent Technology,
startup,
Tehnopol
Tartu idufirma Campalyst pääses Seedcampi kiirendisse
Märtsi lõpus Riias Garage48 üritusel alguse saanud idufirma Campalyst, mille neljast asutajaliikmest kaks on eestlased, võitis New Yorgis start-up’ide konkursilt Seedcamp investeeringu ja ligipääsu tippmentorite võrgustikule vahendab Tartu Postimees.
Seedcamp on Euroopa alustavate tehnoloogiafirmade kiirendi, mille toel on tuult tiibadesse kogumas ka Eestist pärit nn inseneride Facebook GrabCAD ja majandustarkvara Erply. Lisaks investeeringule aitavad rohkem kui 1200 Seedcampi võrgustikku kuuluvat mentorit konkursi võitnud ettevõtteid aasta jooksul firma ülesehitamise ja arendamise alal.
Campalyst arendab Tartus analüüsitarkvara, mis mõõdab Facebookis tehtavate turunduskampaaniate tasuvust, toote peamised sihtturud on Suurbritannia ja Ameerika Ühendriigid. Firma juht on lätlane Jevgenijs Kazanis, tarkvaraarendust veavad varem Webmedias töötanud programmeerijad Juhan Aasaru ja Sander Muru.
Loe lugu Tartu Postimehest
Seedcamp on Euroopa alustavate tehnoloogiafirmade kiirendi, mille toel on tuult tiibadesse kogumas ka Eestist pärit nn inseneride Facebook GrabCAD ja majandustarkvara Erply. Lisaks investeeringule aitavad rohkem kui 1200 Seedcampi võrgustikku kuuluvat mentorit konkursi võitnud ettevõtteid aasta jooksul firma ülesehitamise ja arendamise alal.
Campalyst arendab Tartus analüüsitarkvara, mis mõõdab Facebookis tehtavate turunduskampaaniate tasuvust, toote peamised sihtturud on Suurbritannia ja Ameerika Ühendriigid. Firma juht on lätlane Jevgenijs Kazanis, tarkvaraarendust veavad varem Webmedias töötanud programmeerijad Juhan Aasaru ja Sander Muru.
Loe lugu Tartu Postimehest
Subscribe to:
Posts (Atom)