Monday, June 6, 2011

Facebooki turunduse mõjumõõtur Campalyst saab lihvi Soomes ja Silicon Valleys

Märtsis Riias Garage48 üritusel loodud startup-projekt Campalyst lihvib oma ärimudelit Soomes „startupide saunas“. Soomlaste kulul saadetakse ettevõtte juhid ajurünnakule ja investorijahile Silicon Valleysse.
Campalyst nimetab end sotsiaalmeediakampaaniate analüütikuks. Ta ühendab Facebook Insights’i ja Google Analytics’i statistika ning annab kasuliku tagasiside kuivõrd edukaks on ühe ettevõtte konkreetne kampaania Facebookis tegelikult osutunud - kui palju Facebooki leht talle tegelikult raha sisse toob?
Campalysti tiimi kuulub lätlaste ja ühe leedulanna kõrval ka kaks Eesti IT inseneri - Juhan Aasaru ja Sander Muru. Ettevõtmise liider on lätlane Jevgenjis Kazanis.
Campalyst on üks lootusrikkamaid Garage48 sarjas sündinud projekte. Ainsa tegijana Baltikumist osaletakse Helsingi Aalto ülikooli ettevõtluse mentorprogrammis Startup Sauna, mille eesmärk on „häälestada“ tooreid äriprojekte tugevate asjatundjate toel. Programmiga seoses toimetavad Muru ja Aasaru vahelduva eduga Helsingis. Aga samuti osaleti Stockholmis Seedcampil, kus investeeringut siiski ei saadud.
Webmedias töötanud ja hetkel iiri tarkvarafirmaga Version 1 seotud Juhan Aasaru räägib, et Campalyst on unikaalne töövahend, mis pole kaugeltki veel valmis, kuid mis saab olema suunatud eelkõige meediaagentuuridele. Praegu on mõjumõõdikutena laialdaselt kasutuses Facebook Insights (mis näitab Facebooki lehe külastatavust) ning Google Analytics (mis näitab veebilehe külastatvust), kuid neid andmeid pole erinevatel põhjustel veel omavahel kokku pandud.
Vajadus Campalysti-suguse tööriista järgi tuleb Aasaru sõnul sellest, et seni on Facebookis ja Twitteris aset leidnud midagi mullisarnast, kuid see aeg hakkab läbi saama. „Kliendid nõuavad agentuuridelt täpsemat statistikat selle kohta, kui palju nende sotsiaalsesse meediasse tehtud investeering tegelikult raha tagasi teenis. Siin tulebki appi meie tarkvara, mis fännide arvu asemel aitab agentuuridel klientidele näidata traditsioonilisi mõõdikuid nagu ROI ja conversion rate.“
Aasaru jätkab: „Praegu ütlevad raportid, mis juhtus. Meie visioon on, et need ütleks ka, millal on kasulik midagi postitada ja kui sageli seda tuleks teha. Näitame kui palju Facebooki lehe fännidest nägi postitust, kui palju klikkis lingile ja kui palju lõpuks veebilehelt ka midagi ostis.“
Raha tahab Campalyst tulevikus teenida agentuuridelt küsitavast igakuisest tasust. Et asi käima saada, tuleb aga leida mõned pilootkliendid ja neile asi huvitavaks ja kasulikuks teha. Kui leidub mõni agentuur, kes tahaks tasuta Campalysti arengus osaleda, võtku lahkesti Campalysti tiimiga ühendust võtta.
Üks päris tõsine mure on Campalysti tiimil ka. „Peame kiiresti kasvama või leidma oma niši, sest kui on näha, et siit hakkab raha tulema, teevad teised sama asja kiiresti ära!“ ütleb Aasaru.
Campalyst’i demoversiooniga on võimalik tutvuda Campalyst.com lehel.
Loo kirjutamine rahastati Euroopa Liidu Sotsiaalfondi vahenditest, mis on suunatud innovatsiooniteadlikkuse tõstmiseks.

No comments:

Post a Comment