TapTender käivitas märtsis Viru keskuse Reval Cafes mobiiliga tellimuse teenuse, kuid selle kasutajaid napib, sest inimesed ei oska veel näha selle vajadust. TapTender ise usub, et teenusel on suur potentsiaal.
Mõnda aega tagasi pakkus kõneainet Garage48l sündinud projekt nimega Ordimo, mis tahtis kohvikutes pakkuma hakata mobiiliga toidu tellimise võimalust. Kuid märtsis tuli reaalselt turule hoopis teine samalaadne teenus TapTender. Tegu on projektiga, mida arendab Janno Siilbeki ja Erki Põldma firma Multimaania. Märtsist alates saab mobiiliga tellida esimese pilootkliendi juures – Viru keskuse Reval Cafes.
Microlinki, Tallinna Börsi ja Itella heaks töötanud Põldma lahkus eelmise aasta lõpus palgatöölt ning sukeldus ettevõtlusesse. Varem oli ta katsetanud SMS jukeboxi teenuse ning pubide internetiraadioga, kuid mõlemad projektid surid masu puhkedes.
Idee „mobiilsest kelnerist“ tekkis Põldmal sellest, et kohvikutes võtab tellimuse ja lisatellimuse esitamine ja maksmine väga kaua aega, sest teenindajad on hõivatud. Ühel hetkel hakati koos kohvikute ja pubidega innovaatilisi uusi lahendusi otsima.
Lisaks kiirusele mõeldi veel sellele, kuidas ikkagi hoida lojaalseid kliente enda juures? Esimese sammuna võetigi ette menüü esitlemine ja tellimine nutitelefonis. Tulevikus peaksid lisanduma toidu ettetellimise võimalus, lojaalsusprogrammid ja paari kliki maksmise võimalus.
TapTender pole Põldma sõnul mõeldud peenetele restoranidele, kus klassikaline teenindus on ülitähtis. Pigem on see suunatud kohvikutele, kus tähtsaim on tellimuse täitmise kiirus või kust saaks toitu ette tellida/kaasa osta.
Kahe ja poole kuuga on Reval Cafes TapTenderiga tehtud üle 200 tellimuse, mis on Põldma arvates alustuseks rahuldav. Ometi ei saa firma mööda vaadata, et kliendid pole sel moel tellimisega harjunud ega oska seda väärtustada. Mis siis, et tellid mobiiliga – ega sinu supp sellest ikka kiiremini valmis ei saa!
Teine probleem on kohvikupidaja poolne kasutajaliides. Täna võtab Reval Cafe tellimusi vastu iPadiga, kuid tulevikus on oluline, et need läheksid otse kassasüsteemi.
No comments:
Post a Comment