Monday, June 6, 2011

Freqmedia seirab, mida räägitakse Eesti presidendist sotsiaalmeedias

Aprillis teatas Vabariigi Presidendi Katselei, et ostab firmalt Freqmedia sotsiaalmeedia seireteenust. Selle eesmärk on saada ülevaade, mida kirjutatakse president Toomas Hendrik Ilvesest, esimesest leedist Evelin Ilvesest või nende algatustest Facebookis, Twitteris ja blogides.
Freqmedia jälgib enam kui 25000 allikat, teiste hulgas 7500 Twitteri kontot, 18000 blogi ja 900 Facebooki lehekülge reaalajas, annab statistilisi ülevaateid ja jälgib ka info tonaalsust. Iga kuu maksab kantselei firmale selle eest ligi 682 eurot.
Freqmedia omanik on Toomas Toots, kes müüs kunagi Reisieksperdile portaali Lastminute.ee ning on ka Trip.ee omanikeringis. Alge sotsiaalmeedia seireks tekkis kunagi selles, kui Tootsi firma i-Süsteemid tõi turule sisu ühte kohta kokku tõmbamise tasuta tarkvara FeedReader, mida saatis üsna suur menu. FeedReaderit on Tootsi kinnitusel kasutatud 180 riigis, teiste hulgas selliste firmade nagu AT&T, Mars ja British Telecom poolt. Tarkvara populaarsus viis aga Tootsi mõttele hakata pakkuma andmevoo kokku kogumise teenust, mis vajaks ka inimfaktorit: kedagi, kes andmeid analüüsiks ja sellest kvalitetseid järeldusi – mis on oluline, mis mitte - teeks (mitte nagu Google Alert, mis kogub infot lihtsalt märksõnade järgi). Nii sündiski Freqmedia.
Olla kursis, mida sotsiaalmeedia sinust kirjutab – see peaks Tootsi arvates oluline olema igale ettevõttele. „Kui klient pole teenindusega rahul ja blogib sellest kogemusest, saab ettevõte temaga kohe ühendust võtta ja probleemi personaalselt lahendada. Tavaliselt on kliendid sellisest kohtlemisest vägagi meelitatud,“ ütleb Toots.
Freqmedial olevat Tootsi sõnul ligi paarkümmend klienti, kuid Eesti on firma jaoks pilootturg. Edasi sihitakse Soomet, Lätit ja Leedut. Kerge see igatahes olema ei saa, sest turul on mitmeid konkurente. Võimalus nende löömiseks on paindlikkus ja hind.
Loo kirjutamine rahastati Euroopa Liidu Sotsiaalfondi vahenditest, mis on suunatud innovatsiooniteadlikkuse tõstmiseks.

1 comment:

  1. Saime teada, kui palju president monitooringu eest maksab. Öelge siis see ka ära, kui palju selle nupukese kirjutamine EL Sotsiaalfondile maksma läks :).

    ReplyDelete