Uuemal ajal on igaühel veebis oma identiteet, mille määrab tema töö, suhtlus ja teenused, mida ta kasutab. Kuidas see hästi välja mängida ja end teistele huvitavaks teha?
Maailma suurim professionaalne ärivõrgustik LinkedIn reastab inimeste kohta hulga fakte, kuid teeb seda suurfirmalikul ja kuidagi ametlikul moel. Eesti-Rootsi juurtega värske startup Zerply lähenes asjale palju elulähedasemalt, avatumalt ja mängulisemalt.
Zerply põhitegijad on eestlane Taaniel Jakobs ja tema sõber, rootslane Christofer Karltop. Zerply rahvusvaheline tiim, kus näiteks tootearendaja on Tsehhist ning disainer Suurbritanniast tegutseb juba aasta USAs Silicon Valleys, mainekas inkubaatoris nimega 500 Startup Accelerator. Zerply teenus toodi turule juuni alguses.
Tundub, et Zerply on võtnud mõned Facebooki ja LinkedIni paremad omadused ja sidunud need kokku üheks ökonoomse ülesehitusega sotsiaalseks “visiitkaardiks”, mida saad endaga veebis mugavalt “kaasa tassida” ja mille kaudu võid mängleva kergusega professionaalseid mõttekaaslasi leida.
Zerplyl tugevam sidusus sotsiaalmeediaga. Ehkki Zerply suuremad eelised praegu päris selgelt välja ei tule (loodetavasti saavad need selgemaks ajapikku, kui lisanduvad seninägematud teenused ja võimalused), saab ta siiski olema isiklik professionaalne profiil, mida on põhjust ja huvi sagedasemini “külastada” ja uuendada kui LinkedIni oma. Aga seda ainult juhul, kui Zerply kasutajaskond kasvab kiiresti suureks.
Esmakordselt Zerplysse logides võib kasutajakonto loomisel tekitada peavalu oma kogemuste ja oskuste defineerimine. Inimestel on raske enda kohta öelda, milles nad on tugevad või osavad. Samas saab Zerplysse olemasolevat infot ja kontakte tõmmata näiteks LinkedIni profiilist või Facebookist. Zerply profiil näeb visuaalselt palju parem välja kui LinkedIni oma. Ehkki tundub, et selles osas ei ole ettevõte kaugeltki veel kõiki oma plaane realiseerinud.
Jakobs räägib, et tahab ehitada võrgustiku, mis koosneb oma tööd armastavatest professionaalidest ja mis lisab veebile püsivat positiivset lisaväärtust.
“Ma usun, et me oleme alles nägemas üle veebi toimuva koostöö algust ja seda, kuidas veeb aitab ühendada andekaid inimesi ja teadmisi üle terve maailma. Sellele kaasa aitava platvormi loomine on ainult rõõm,” ütleb ta.
Jakobs usub, et aktiivse professionaalse kasutajabaasi pealt raha
teenimiseks on paljusid viise. Ettevõte praktiseerib tavapärast freemium-ärimudelit, kus põhitoode on tasuta, kuid lisavõimaluste eest tuleb maksta. Esimesed tasulised teenused tulevad Zerplysse suve jooksul.
Loo kirjutamine rahastati Euroopa Liidu Sotsiaalfondi vahenditest, mis on suunatud innovatsiooniteadlikkuse tõstmiseks.
No comments:
Post a Comment