Monday, May 9, 2011

Uus meediabörs astub ahnete reklaamiagentuuride kandadele



Kaur Lohk ja Hendrik Aavik käivitavad lähinädalatel meediabörsi nimega All World Media (AWM), eesmärgiga muuta reklaamiturg oluliselt läbipaistvamaks. Peavalu tekitab börs eelkõige kopsakaid vahendustasusid noolivatele reklaamiagentuuridele.

AWM võimaldab reklaamiandjatel otse meediafirmadega suhelda ja parim pakkumine saada, ilma et reklaamiagentuuri oleks ilmtingimata tarvis vahendajaks. Meediapindade ostud ja kampaaniad muutuvad sellest oluliselt soodsamaks ja ülevaatlikumaks.

Reklaamiostja saab võrrelda erinevate meediapakkumisi kontakti hinna järgi. Ta valib sihtrühma ja saab AWMi kaudu parima hinnaga pakkumised selleni jõudmiseks. Ostja ja müüja suhtlevad AWMi keskkonnas, kuni löövad käed.

Hendrik Aavik räägib, et kui reklaamiturg Eestis enne masu kasvas, teenisid kõik kenasti: meediasse voolas reklaami sisse, agentuurid müüsid eksklusiivseid pindu suure kasumiga ning ettevõtetel oli raha, mida reklaamile kulutada.

Kuid masu tulekuga lõppes reklaamimine sisuliselt ära. Reklaamimüügiks tuli teha palju rohkem tööd ja kadusid pikad, eksklusiivsed ja siduvad lepingud, mis andiski võimaluse All World Mediale.

„Kui agentuurid küsivad tihtilugu hinda, milles on palju õhkus ees, siis meie võimaldame reklaamiandjal teha teadlikke koolitatud otsuseid,“ ütleb Aavik.

AWM peaks saama igapäevaseks tööriistaks väikese või keskmise suurusega firma juhile, turundusinimestele, aga samuti agentuuridele endile. Raha kavatseb uus startup teenida mahupõhisest litsentsitasust, mida maksavad börsiga liitunud meediafirmad.

Loo kirjutamine rahastati Euroopa Liidu Sotsiaalfondi vahenditest, mis on suunatud innovatsiooniteadlikkuse tõstmiseks.

No comments:

Post a Comment