Wednesday, July 28, 2010

Mobiilmaksete firma Fortumo laienes Lõuna-Ameerikasse

Tartu mobiilmaksete firma Fortumo sõidab kasvava turu vees ja vallutab ühe riigi teise järel. Läinud nädalal laienes Fortumo Ladina-Ameerikasse, paari kuu eest aga avas firma kontori Silicon Valleys Californias, kirjutab reporter Kristiina Kruuse Tartu Postimehes.

«Fortumo on algusest peale olnud globaalsele turule suunatud ja Ladina-Ameerika on loogiline samm arengus,» ütles Fortumo tegevjuht Martin Kop­pel. Kolme aasta eest Tartus loodud firma on praeguseks laiendanud haaret 44 riiki ning sihikul on veel terve trobikond maid.Et keerulisel Ladina-Ameerika turul mitte üleliia riskida, alustas Fortumo esialgu laienemist Mehhikost, Tšiilist, Venezuelast ja Kolumbiast, kuid edu korral ootavad silmapiiril ka Brasiilia ja Argentina.

Lihtne maksevahend
Mullu 21-miljonilise käibe ja 1,5 miljoni kroonise kasumiga Fortumo teenuseks on mobiilmakse platvorm – võimalus tasuda toote eest mobiiliga. Seda kasutavad nii eraisikud kui internetiettevõtjad, kes saavad mobiilmaksete abil oma toodete pealt teenida, olgu selleks siis mäng või mobiilihelin.

Teiste hulgas on Fortumo kliendiks Iteral Group, mille loodud mängus Maffia Paradiis saab SMSiga osta lisahüvesid. «Kiire ja lihtne maksevahend,» nentis Iteral Groupi osanik Aivo Paas, kelle sõnul eelistavad online-mängijad internetipangale mobiiliga tasumist.

IT-asjatundja ja ajakirja Di­gi peatoimetaja Henrik Roo­nemaa hinnangul on mobiilmaksed praegu ja lähitulevikus kuum teema kogu maailmas. Esiteks on arengumaades mobiilid elanikele kättesaadavamad kui arvutid ning teiseks vahetab järjest rohkem inimesi tavalise mobiiltelefoni nutitelefoni vastu, kasutades seda helistamisest enamaks.

Maailmavallutusplaanid
Tehnoloogiainvestor Allan Martinsoni sõnul on Fortumol üks edu eeldus – kasvav mitme miljardi dollariline turg – olemas, kuid kõik muu sõltub sellest, kuidas tartlased firmat juhivad. «Kui kõvasti tööd teha, võib Fortumo väärtus küündida viie aasta pärast miljonitesse, ehk isegi sadadesse miljonitesse dollaritesse,» märkis ta.

Aasta lõpuks loodab mullu kuuekordse käibekasvu teinud Fortumo tegutseda 50 riigis ning siseneda Aafrikasse ja Lähis-Idasse. Viimane laienemine – Ladina-Ameerika – on küll tähtis, kuid prioriteetne turg on Koppeli sõnul võimalusterohke USA. «Kõige eesmärk on üks – tõusta suurimate ja tuntuimate mobiilmaksefirmade hulka maailmas,» lausus ta.

Allikas: Tartu Postimees, 28.07.2010, Kristiina Kruuse

Tuesday, July 27, 2010

Kümne aastaga loodab firma LED-prožektoreid müüa 100 miljoni krooni eest.

Eestlaste ettevõte Digitaalne Sputnik OÜ on asunud välja töötama tehnoloogiat, mis võimaldaks filmitegijatel seniste prožektorite asemel kasutada väikeseid LED-valgusteid kirjutab Eesti Päevalehes Teele Tammeorg.

Praegu kasutatakse võtetel enamasti keraamilisel haliidil põhinevaid ehk HMI-valgusteid. Nende eluiga on 2000 tundi, nad on plahvatusohtlikud, kiirgavad UV-valgust, vajavad kõrgepinget ja lähevad väga kuumaks, loetles üks firma rajajatest Kaur Kallas. LED-ide eluiga on 40 000 tundi, nad ei kiirga UV-d, ei vaja kõrgepinget, on põrutuskindlad, põhimõtteliselt kestavad igavesti. Seal on väga konkreetsed mõõdetavad eelised.

Kui HMI-prožektoritel tuleb iga 2000 tunni tagant elektrilampe vahetada ja võttele ka voolugeneraator tuua, siis LED-lampide puhul neid muresid ei ole. Lisaks on LED-prožektorid praegustest tunduvalt väiksemad – vaid kümme korda kümne sentimeetri suurused ja nelja sentimeetri sügavused kuubid.

Kõik LED-valgustid, mis praegu turul on, on ikkagi lisavalguse andmiseks. Need on suhteliselt väikesejõulised ja suured. Mis täiesti puudub turult, on põhivalgus LED-valguse näol, rääkis Kallas. Millegi sellisega teised veel turule pole jõudnud.

LED-lampide väljatöötamiseks on ettevõte 2008. aastal kulutanud miljon krooni ja möödunud aastal umbes 600 000 krooni, lisaks saadi üle 260 000 krooni toetust EAS-ilt. Et prototüüp edasi tooteks arendada, taotleti sel aastal EAS-ilt veel 10 miljonit krooni ning sama palju pannakse ka oma raha juurde.

Kallase sõnul loodetakse esimene prožektor valmis saada kahe aasta pärast, seejärel ollakse valmis neid 1000 kaupa tootma hakkama. Kümne aastaga loodab firma Kallase sõnul kuupe 100 miljoni krooni eest müüa. Ühe prožektori hinnaks saab 1000 eurot ehk 30 protsenti vähem kui HMI-prožektoril.

Kallase sõnul näeb Digitaalne Sputnik oma põhiturgu Aasias ja Ida-Euroopas. Eesti filmitööstus on tilluke, nentis ta. Kuna filmieelarvest kulub keskmiselt 20–40 protsenti valgustusele, oleks LED-prožektoritega võimalik ka kulusid kokku hoida. Tootma hakatakse Tallinnas koostöös Voltaga.

Allikas: Eesti Päevaleht, Teele Tammeorg, 27.juuli

Wednesday, July 21, 2010

Eesti ülikiire interneti projekt saab Euroopast raha

Nüüd saame päris tööga pihta hakata, oli Eesti Lairiba Arenduse Sihtasutuse juhataja Olav Harjo rõõmsalt üllatunud eilse otsuse üle, millega Euroopa Komisjon kiitis heaks riigiabi andmise Eesti ülikiire internetiühenduse projekti, kirjutab Katre Pilvinski Äripäeva artiklis.

Harjo tõdes eile, et Euroopa Komisjoni teade tuli ootamatult. "Meil on palju projekte juba ette valmistatud ja esimene hangegi tehtud ja nüüd saab sisuliselt kopa maasse lüüa. Esimesed kaablipaigaldused hakkavadki lähinädalatel pihta," selgitas ta.

Harjo rääkis, et Eestit katva ülikiire internetiühenduse loomise projekti hinnanguline kogumaksumus on 6 miljardit krooni. "4-5 miljardit on see raha, mida operaatorid ise investeerivad oma võrkudesse, ühendusliinidesse ja seadmetesse. 1,5 miljardit loodame saada suures osas ELi struktuurfondidest," lisas ta.

Praegu on Eesti riik Harjo sõnul eraldanud EstWini projektile ligikaudu 350 miljonit krooni struktuurfondide raha.

Euroopa Komisjoni hinnangul on kogu Eestit katva ülikiire internetiühenduse loomine toetamist väärt, sest sellist projekti pole võimalik ainult turujõudude abiga ellu viia. Lisaks saavad pärast kõik operaatorid infrastruktuuri kasutada samadel tingimustel.

"Mul on väga hea meel Eesti kiire interneti strateegia üle," ütles Euroopa Komisjoni asepresident ja konkurentsivolinik Joaquín Almunia. "Sellega aidatakse saavutada ELi digitaalse tegevuskava eesmärki tagada digitaalse ühtse turu pakutav jätkusuutlik majanduslik ja sotsiaalne kasu, kahjustamata seejuures põhjendamatult konkurentsi."

Projekt peaks tagama 98 protsendile Eesti kodudest, ettevõtetest ja asutustest kiire internetiühenduse andmeedastuskiirusega vähemalt 100 Mbit/s - seda ka piirkondades, kus erainvesteeringutega lähitulevikus niisugust katvust ei saavutataks.

2015. aastaks peab olema valmis fiiberoptiliste kaablite võrk, mis jõuab kõikide asulateni Eestis. Selle tulemusena peavad 98% majapidamistest, ettevõtetest ja asutustest olema võrgule lähemal kui 1,5 km. Eesmärgi saavutamiseks peab sihtasutus järgneva viie aasta jooksul paigaldama üle 6000 km optilisi kaableid ning looma üle 1400 võrguühenduskoha.

EstWini arendava Eesti Lairiba Arenduse Sihtasutuse asutajad on EMT, Elion Ettevõtted, Elisa Eesti, Eltel Networks, Ericsson Eesti, Levira, Tele2 Eesti ja Televõrgu AS.

Allikas: Katre Pilvinski, Äripäev, 21.07.2010

Webmedia Group toetab kasvu 110 miljoni kroonise investeeringuga Enterprise Investors'ilt

Baltikumi juhtiv tarkvarafirma Webmedia Group lööb käed Kesk-ja Ida-Euroopa juhtiva riskikapitaliettevõtte Enterprise Investors'iga. Webmedia Group ja Enterprise Investorsi juhitud Enterprise Venture Fund I (EVFI) on kokku leppinud, et EVF I investeerib firmasse ligi 110 miljonit krooni ning saab endale ettevõttes 36% osaluse.

"Oleme otsustanud kaasata ettevõttesse lisakapitali, et toetada oma kasvuplaane. Tänu sellele kapitalisüstile suudame veelgi agressiivsemalt laieneda välisturgudel ning võtta ette suuri projekte, mis vajavad palju käibekapitali. Valisime partneriks Enterprise Investorsi, sest neil on hea maine ning tugev alane kompetents. Me usume, et selle partnerluse tulemuseks võib ehk olla esimene börsile jõudnud tarkvarafirma Baltikumist," ütles Priit Alamäe, Webmedia Grupi juhatuse esimees ja ettevõtte üks asutajatest.

"See on meie esimene Eestisse tehtud investeering ja see teeb rõõmu. Meile avaldab muljet Webmedia edu nii Eestis kui ka rahvusvaheliselt ja meil on hea meel, et me saame toetada ettevõtte edasist rahvusvahelist laienemist," ütles Rafal Bator, Enterprise Investors'i riskikapitali meeskonna eest vastutav partner. "Oleme õnnelikud, et saame koostööd teha Webmedia ambitsioonika ning toimeka juhtkonnaga ning usume, et suudame järgmiste aastate jooksul ühiselt saavutada võetud eesmärgid," lisas ta.

Webmedia Group on Eesti tarkvaraturu vaieldamatu liider ning ettevõttel on kiiresti kasvav kliendibaas Euroopas, Aasias ja Aafrikas. Webmedia rahvusvahelised sihtturud on riigirahanduse juhtimise, e-tervise ja e-riigi valdkondades ning ettevõttel on lisaks erinevaid investeeringuid alustavates ettevõtetes ning tehnoloogiaarendustes. Alates ettevõtte asutamisest 2000.-ndal aastal on Webmedia igal aastal suutnud näidata tugevat kasvu (ettevõtte keskmine kasv aastatel 2004-2008 oli 57%). Ettevõtte kogukäive ületas 2009.-ndal aastal 220 miljonit krooni ja ettevõtte EBITDA oli üle 36 miljoni krooni.

Enterprise Investors (EI) on 20-aastase ajalooga Kesk- ja Ida-Euroopa üks suurimaid riskikapitalifonde. Ettevõtte poolt asutatud kuue väljaostu- ja ühe riskikapitalifondi kogumahtküünib 1,7 miljardi euroni. EI Fondid on kokku investeerinud üle 1,3 miljardi euro 120-sse ettevõttesse erinevates tööstusharudes, sealhulgas 20 IT-firmat (näiteks AVG Technologies, WebInn ja Asseco). EI fondid on tänaseks müünud oma osalused 91-s firmas, tuues investoritele kogutulu üle 1,4 miljardi euro. Tänasel päeval on EI-l investeeringuid 29-s ettevõttes.

Allikas: Postimees PR-teated, 20.07.2010