Eesti Startupi Juhtide Klubi eestvõttel aprillis korraldatud Garage48 ürituse võitis Kratid.com, veebiprojekt millega igaüks saab endale teha virtuaalse krati ning sellest päriskrati.
Aasta tagasi tekkis graafilisel disaineril Mihkel Rongal visioon lemmikloomasarnasest virtuaalsest tegelasest, kelle igaüks saaks oma nägemuse järgi veebis kokku panna.
Idee seisis kuni Garage48 ürituseni sahtlis. Üritusele tuli kokku sadakond erineva taustaga inimest: programmeerijaid, äriarendajaid, disainereid ja turundajaid jt. 48 tunniga tegi tiimidesse jagatud seltskond valmis 16 teenust. Nende hulgast valis žürii, kuhu kuulus ka majandusminister Juhan Parts, parimaks Kratid.com’i.
Tiim tegi Ronga idee teoks. Sinna kuulusid lisaks Rongale veel Martin Grüner, Eero Koplimets, Martin Kapp, Ardi Ravalepik ja Margot Müürsepp. Koos leiti virtuaaltegelasele vorm ja nimi – Kratt. Valmisid veebileht ja Krattide loomise programm. Käivitus Krati promo nii Facebookis kui ka Twitteris. Menu ja sellega kaasnev “tasuta reklaam” oli võimas, arvestades, et tegelikult pole Kratt inimestele eluliselt vajalik. Eesti mütoloogias on Kratt ka tegelane, kes asju kokku varastab.
Facebookis tekkis krattidel mõne päevga 200 fänni. Lisaks suurele tehnoloogiasaidile Techcrunch kajastas Kratte Eesti meedia: Krattide tiim kutsuti nii “Terevisiooni” kui Kuku raadiosse ning portaalis E24 oli see esiuudis. Praeguseks on inimesed teinud ligi 1000 virtuaalkratti ning 50 tootmiseks on esitatud juba tellimus. Krattide loojatel pole samas veel ettevõtegi registreeritud, samuti otsitakse alles “mänguloomade” tootjafirmat.
Mihkel Ronk leiab, et inimestel on vaja meelelahutust. Uue kangelasega tahetakse väga kaugele jõuda. Kratid.com tehakse kindlasti ingliskeelseks ning idee on teha Kratist multifilmikangelane. Seejärel jääb oodata, mil mõni tuntud riskikapitalist Krattidesse paarsada tuhat dollarit investeerib ning kas Krattide tiim tõuseb komeedina rahvusvaheliste start-up-edulugude sekka.
Garage48 žürii liikme Allan Martinsoni sõnul on Kratis midagi väga eestlaslikku ja folkloorilist, kuid teisi rahvaid ei pruugi tegelane nii väga erutada. “Samas, mingi nišš on maailmas kõikidele imelikele loomadele. Näiteks Jaapani ning Korea turgudelt võib selles osas teinekord tulla väga ootamatu reaktsioon.”
No comments:
Post a Comment