Monday, May 17, 2010

Tarkvaraettevõttest Webmedia välja kasvanud spin-off-firma OÜ Zeroturnaround toode vallutab maailma

Tarkvaraettevõttest Webmedia välja kasvanud spin-off-firma OÜ Zeroturnaround toode, mis aitab Java-keskkonnas töötavatel programmeerijatel tööaega tuntavalt kokku hoida, on kahe aastaga levinud praktiliselt üle maailma - lahendust kasutatakse enam kui 60 riigis.

Ainulaadse toote Jrebel (varem kandis nime Javarebel) ühe autori, Zeroturnaroundi arendusjuhi Toomas Römeri hinnangul on toote potentsiaalsete kasutajate hulk kokku 6-7 miljonit ehk just nii palju on maailmas programmeerijaid, kellel sellest vahendist kasu on.

Jrebel on Java programmeerimisplatvorm, mille kasutamine võimaldab ühe programmeerija puhul hoida päevas kokku tööaega pool tundi ja aastas 2-3 nädalat. "Kui arvestada, et programmeerija töötund maksab maailmas keskmiselt 50 dollarit ja suurtes firmades on tööl sadu programmeerijaid, siis on tööaja kokkuhoiu pealt saadav rahaline võit muljetavaldav," lisas Römer.

Zeroturnaroundi juhatuse liikme Ivo Mägi andmeil annab poole käibest USA turg ja 35-40 protsenti Lääne-Euroopa turg. "Need protsendid peegeldavad tegelikult väga hästi maailma tarkvaraturgu," lausus Mägi. "Näiteks meie toodet kasutatakse väga palju Hiinas, Indias ja Venemaal, kuid millegipärast ei kipu nad seda meilt ostma."

Mägi täpsustas, et kokku on neil tuhandeid kliente, kelle hulgas on näiteks sellised suurfirmad nagu JP Morgan, Nokia, Nordea, Roche. Eestisse on firma müünud vaid üksikud tooted. Zeroturnaroundi põhitoote hind on 149 dollarit ühe programmeerija kohta aastas.
Mägi ei salanud, et Jrebeli müük läheb tõusvas joones ning et kokku on toodet müüdud rohkem kui viie miljoni krooni eest. Mägi lisas, et läinud aasta viimases kvartalis jõudis ettevõte juba jooksvasse kasumisse.

Et tõsta motivatsiooni ja selgemalt fokusseerida, eraldus OÜ Zeroturnaround eelmise aasta suvel ASist Webmedia. Kõik arendusega tegelevad mehed on lõpetanud erinevatel aastatel Tartu Ülikoolis informaatika eriala.

"Jrebel on esimene tõeline õnnestumine meie tooteportfellis ning edasine töö keskendub praeguse lipulaeva müügivõrkude väljaehitamisele ning turundusele," kommenteeris Ivo Mägi ettevõtte arenguplaane. "Paralleelselt käib töö uute tooteliinide prototüüpimise ja katsetamisega. Sellel aastal loodame turule tulla vähemalt kahe uue lahendusega."

Autor: Virge Haavasalu, virge.haavasalu@aripaev.ee
Loe kogu artiklit…

No comments:

Post a Comment