Eesti e-lembelisus viib peagi veebipõhiseks ka liiklusõppe ja teooriaeksamiteks valmistumise. Tallinna Tehnoloogiapargi Tehnopol äriinkubaatoris kasvav ettevõte Teooria.ee käivitas aprillikuu alguses teenuse, mis võimaldab liiklusõppuritel oma teadmisi ammutada veebikeskkonnas.
Õppida saavad nii need, kellel vaja juhiluba, kui ka teised sõiduhuvilised. Näiteks noored, kellel vanust veel lubade jaoks piisavalt ei ole, või inimesed, kes tahavad oma olemasolevaid teadmisi värskendada. Kui õpilased käivad juba autokoolis klassitundides, võivad nad kasutada seda keskkonda enne eksamiteks valmistumist. E-õppe eeliseks on kindlasti selle paindlikkus. Loenguid saab vaadata ning teste harjutada millal ja kus tahes. Samuti ei jää loeng vahele haiguse, trenni või muude põhjuste tõttu.
Kui harilikult kaasneb liikluskooli kohustusliku programmi läbimisega hulk teooriatunde, siis Teooria, ee soovib õpilaste mugavaks teenindamiseks pakkuda autokoolidele võimalust koolitada huvilisi üle veebi. Oma juhendajaga kohtub õpilane avaloengus, konsultatsioonitunnis ja autokooli teooriaeksamil.
Maanteeametilt kinnituse saanud Teooria.ee süsteemist leiab 18 interaktiivset liiklusteooria õppeteemat, suure hulga animatsioone ja ka liikluseksami harjutustestid vastuste ja selgitustega. Peagi lisanduvad 3D liiklussituatsioonid Eesti suuremate linnade keerukamatest ristmikutest. Visuaalsed lahendused võimaldavad huvilistel oma liiklusteadmisi täiendada või headele teadmistele kinnitust saada.
Kogu õppematerjal on kvaliteetne ja asjakohane. Materjalide väljatöötamisel tehakse koostööd Tallinna Tehnikakõrgkooliga EAS-i väljastatud innovatsiooniosakute toetusmeetme raames. «Meie eesmärk on anda liiklusõppuritele kvaliteetne õppematerjal ja mugav testide sooritamise keskkond,» ütles Teooria, ee tegevjuht Mihkel Vaasa.
Teooria.ee kliendid on autokoolid ja nende õpilased, kellel näiteks kooli, töö, pere, spordi või muude tegevuste tõttu on raske leida aega loengutes kohal käimiseks. Igal õppuril on valida, kas käia traditsioonilises teooriaõppes tundides kohapeal või läbida teooriakoolitus e-õppeprogrammina kodust lahkumata. Autokoolil aitab see pikemas perspektiivis vähendada püsikulusid, sest siis ei pea omama traditsioonilise klassikoolituse läbiviimiseks ruume ega eraldi õppevahendeid. Samuti aitab säästa selline koostöö e-õppe arenduskuludelt, mis võivad osutuda vägagi kõrgeks.
Mihkel Vaasa hinnangul võiksid Eestis Teooria.ee abiga liikluskoolitust üle veebi pakkuma hakata ligi 80 suuremat ja väiksemat autokooli. «Kui teenus on ennast Eestis piisavalt hästi tõestanud, vaatame tulevikus kindlasti ka piiri taha. Oleme sihikule võtnud Soome, kus on liikluse ülesehitus Eestiga sarnane, ja Poola, mis on atraktiivne oma turu suuruse poolest,» kommenteeris Vaasa.
Ajujaht 2009 ideekonkursilt välja kasvanud ettevõte Teooria.ee tegutseb praegu aktiivselt seitsmeliikmelise meeskonnana Tehnopoli äriinkubaatoris ja arendab igapäevaselt virtuaalset õppekeskkonda.
Autor: Teooria.ee, ajaleht Koit 13.05.2010
Õppida saavad nii need, kellel vaja juhiluba, kui ka teised sõiduhuvilised. Näiteks noored, kellel vanust veel lubade jaoks piisavalt ei ole, või inimesed, kes tahavad oma olemasolevaid teadmisi värskendada. Kui õpilased käivad juba autokoolis klassitundides, võivad nad kasutada seda keskkonda enne eksamiteks valmistumist. E-õppe eeliseks on kindlasti selle paindlikkus. Loenguid saab vaadata ning teste harjutada millal ja kus tahes. Samuti ei jää loeng vahele haiguse, trenni või muude põhjuste tõttu.
Kui harilikult kaasneb liikluskooli kohustusliku programmi läbimisega hulk teooriatunde, siis Teooria, ee soovib õpilaste mugavaks teenindamiseks pakkuda autokoolidele võimalust koolitada huvilisi üle veebi. Oma juhendajaga kohtub õpilane avaloengus, konsultatsioonitunnis ja autokooli teooriaeksamil.
Maanteeametilt kinnituse saanud Teooria.ee süsteemist leiab 18 interaktiivset liiklusteooria õppeteemat, suure hulga animatsioone ja ka liikluseksami harjutustestid vastuste ja selgitustega. Peagi lisanduvad 3D liiklussituatsioonid Eesti suuremate linnade keerukamatest ristmikutest. Visuaalsed lahendused võimaldavad huvilistel oma liiklusteadmisi täiendada või headele teadmistele kinnitust saada.
Kogu õppematerjal on kvaliteetne ja asjakohane. Materjalide väljatöötamisel tehakse koostööd Tallinna Tehnikakõrgkooliga EAS-i väljastatud innovatsiooniosakute toetusmeetme raames. «Meie eesmärk on anda liiklusõppuritele kvaliteetne õppematerjal ja mugav testide sooritamise keskkond,» ütles Teooria, ee tegevjuht Mihkel Vaasa.
Teooria.ee kliendid on autokoolid ja nende õpilased, kellel näiteks kooli, töö, pere, spordi või muude tegevuste tõttu on raske leida aega loengutes kohal käimiseks. Igal õppuril on valida, kas käia traditsioonilises teooriaõppes tundides kohapeal või läbida teooriakoolitus e-õppeprogrammina kodust lahkumata. Autokoolil aitab see pikemas perspektiivis vähendada püsikulusid, sest siis ei pea omama traditsioonilise klassikoolituse läbiviimiseks ruume ega eraldi õppevahendeid. Samuti aitab säästa selline koostöö e-õppe arenduskuludelt, mis võivad osutuda vägagi kõrgeks.
Mihkel Vaasa hinnangul võiksid Eestis Teooria.ee abiga liikluskoolitust üle veebi pakkuma hakata ligi 80 suuremat ja väiksemat autokooli. «Kui teenus on ennast Eestis piisavalt hästi tõestanud, vaatame tulevikus kindlasti ka piiri taha. Oleme sihikule võtnud Soome, kus on liikluse ülesehitus Eestiga sarnane, ja Poola, mis on atraktiivne oma turu suuruse poolest,» kommenteeris Vaasa.
Ajujaht 2009 ideekonkursilt välja kasvanud ettevõte Teooria.ee tegutseb praegu aktiivselt seitsmeliikmelise meeskonnana Tehnopoli äriinkubaatoris ja arendab igapäevaselt virtuaalset õppekeskkonda.
Autor: Teooria.ee, ajaleht Koit 13.05.2010
No comments:
Post a Comment